حلقه مشاوران رئیس‌جمهور منتخب؛

رابرت جفرس کیست و چرا ترامپ او را دوست دارد؟

جفرس «دجال» را پشت پرده مسلمانان تکفیری می‌داند که طبق پیش‌بینی‌های آخرالزمانی با لشکری از شرق می‌آید و یهودیان و مسیحیان را ذبح می‌‌کند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشیش کلیسای جامع دالاس یکی از فعالان مذهبیِ حامی دانلد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بود و قطعاً در حلقه مشاوران اثرگذار پس از انتخابات قرار گرفته است.رابرت جفرس، نویسنده و برنامه‌ساز تلویزیونی است، علاوه بر اینکه کلیسای او یکی از بزرگترین‌ها در نوع خود در آمریکا است، با بیش از 10 هزار عضو. او نیز مانند عمده اوانجلیست‌ها خود را موظف به ارائه تحلیل‌ها و توصیه‌های دینی در مسائل سیاسی و اجتماعی ایالات متحده می‌داند.

جفرس در اوایل سال جاری میلای در انتقاد از مخالفان ترامپ، آنها را «احمق‌ها»یی خواند که اسیر غرور شده‌اند. او همان زمان بیان کرد «من به شدت از او حمایت می‌کنم. ترامپ رئیس‌جمهور بزرگی برای ایالات متحده خواهد بود» زیرا شخصیت او و نوع سخن گفتنش برای مذاکره با ایران و نابودسازی داعش به کار می‌آید، آزادی مذهبی را برای همه به ویژه اوانجلیست‌ها گسترش می‌دهد و احتمال پیروزی‌اش نسبت به سایر نامزدهای جمهور‌یخواه (به ویژه تد کروز که پدرش در کلیسای جفرس، کشیش بوده)، بیشتر است.

ترامپ بارها او را در کنار خود برای سخنرانی‌های انتخاباتی بالای سن برده و بارها این داستان را تعریف کرده که که به تازگی با جفرس آشنا شده، زمانی که سخنرانی او را در تلویزیون می‌دیده و اگر چه ابتدا از آن خوشش نیامده، اما در پایانِ برنامه تلویزیونی آن قدر از مواضعش لذت برده که از ستاد تبلیغاتش خواسته حتماً جلسه ای برای دیدار با او تنظیم کنند.

پس از انتشار فایل سخنان دانلد که عبارات زشتی را در مورد زنان به کار برده بود، اوانجلیست‌ها به دلیل گرایش‌های دینی خود انتقادات زیادی علیه نامزد جمهوری‌خواه مطرح کردند، اما جفرس باز هم از او پشتیبانی کرد: رأی ندادن به ترامپ به خاطر اخلاق شخصی‌اش «یعنی باید قبول کنیم هیلاری کلینتون، اخلاقی‌تر است».

نزدیکی جفرس به ترامپ، اگر چه به دلیل مواضع تندش علیه تکفیری‌ها ممکن است حمایت‌های ایالات متحده از این اسلام‌گرایان رادیکال را کاهش دهد، اما مشکل اینجا است که جفرس مواضع تندی علیه اقدامات منطقه‌ای ایران و سخنان سخیفی علیه اسلام به طور کلی دارد و این ممکن است به معنای سیاست سختتر در کاخ سفید در قبال ایران و جهان اسلام باشد.

مه 2015 میلادی بود که او در برنامه «شمارش معکوس برای آخرالزمان» مدعی شد این شیطان بوده است که دین اسلام را به فرزند عبدالله ارائه داده است از این رو پیروی از آن «تو را به جهنم هدایت می‌کند.». او با کمال وقاحت گفت فرشته‌ای که پیامبر اسلام دیده است، در واقع «شیطان» بوده که به صورتی نورانی ظاهر می‌شده است تا طی قرن ها «میلیون ها انسان» را از طریق یک کتاب «تقلبی» از خدا دور کند.

رابرت که اکنون 61 سال دارد، ادامه داد مسیح، گسترش اسلام رادیکال در جهان را پیش‌بینی کرده بود و گفته بود که این مسأله موجب گرایش به مسیحیت در آستانه بازگشت مجدد او به زمین خواهد شد. جفرس این مسأله را به درد زایمان تشبیه کرد، همان تشبیهی که هیلاری کلینتون در مورد منازعات خونین در خاورمیانه به کار برده بود.

او با لحنی اسلام هراسانه از گروه‌های تکفیری نام برد و از پیش‌بینی‌های آخرالزمانی گفت که میلیون‌ها مسیحی تنها به خاطر اعتقادشان به مسیح، ذبح خواهند شد. جفرس «دجال» را پشت پرده تمام این اقدامات خونین معرفی کرد که به یهودیان و مسیحیان به صورت همزمان حمله خواهد کرد و آنها را همان «لشگر بزرگی» دانست که قرار است در آخرالزمان از شرق بیایند.

این اظهارات او در حالی صورت می‌گیرد که عمده قربانیان گروه‌های تکفیری، مسلمان هستند، نه مسیحی. اما او با سخنان خود پیروانش را فریب می‌دهد. عجیبتر اینکه او در همان سخنرانی از ایران به عنوان یک خطر نام برد که علاوه بر محو اسرائیل از روی زمین، قصد دارد «ما و ملت‌ها ما را نابود کند.»

وی مقایسه ای میان اقدامات تروریستی مسلمانان و مسیحیان انجام داد: از 1980 میلادی تا کنون 8 نفر طب بمب‌گذاری مسیحیان افراطی در کلینیک‌های سقط جنین کشته شده‌اند در حالی که کشتن این تعداد برای یک مسلمان افراطی، کار نیم ساعت است!

با این احوال به نظر می‌رسد ترامپ کشیش‌هایی مانند پت رابرتسون و رابرت جفرس را به دلیل مواضع تندشان به ویژه علیه اسلام رادیکال می‌پسندد، اما به هر حال حضور آنها در کنار رئیس‌جمهور منتخب و جدید ایالات متحده ممکن است سیاست‌های تهاجمی وی علیه ایران و جهان اسلام را تشدید کند. تنها تفاوت دانلد و بوش پسر در این زمینه که می‌تواند مانع لشگرکشی مجدد ایالات متحده به خاورمیانه باشد، رویکرد ملی‌گرایانه ترامپ و انتقادات او از هیلاری کلینتون و باراک اوباما به خاطر سرک‌کشیدن در کشورهایی چون سوریه و لیبی است.

 

پی نوشت:

http://www.dallasobserver.com/news/robert-jeffress-wants-a-mean-son-of-a-gun-for-president-says-trump-isnt-a-racist-8184721

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/656236

http://www.christianexaminer.com/article/dallas-pastor-satan-delivered-islam-to-muhammad/48917.htm

http://www.christianpost.com/news/megachurch-pastor-robert-jeffress-satan-delivered-islam-to-muhammad-following-islam-will-lead-you-to-hell-139026/

منبع:مشرق

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.