امضای تفاهم نامه سازمان غذا و دارو با وزارت ورزش؛

سهم مصرف ورزشکاران از مکمل‌ها 15 درصد بازار رسمی است

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بازار هزار و 750 میلیارد تومانی مکمل‌ها در کشور گفت: مصرف ورزشکاران 15 درصد این بازار است.

سهم مصرف ورزشکاران از مکمل‌ها 15 درصد بازار رسمی است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان که امروز در این وزارت خانه برگزار شد  با اشاره به مسئولیت غذا و دارو در نظارت بر کالاهای سلامت، گفت: بخشی از این کالاها مکمل‌ها هستند که مصرف آنها رو به افزایش هستند این مکمل‌ها در دنیا بازار 100 میلیارد دلاری و در ایران بازار 500 میلیون دلاری دارد.

وی ادامه داد: بازار رسمی مکمل‌ها در داخل کشور هزار و 750 میلیارد تومان است که یک چهارم آن تولید داخل و 75 درصد آن وارداتی است البته سعی در گسترش تولیدات داخل داریم.

دیناروند سهم مکمل‌های مصرفی ورزشکاران 15 درصد بازار رسمی کشور دانست و افزود: تصور ما یکسان نبودن بازار رسمی با میزان واقعی این بازار است چرا که قاچاق به ویژه در حوزه مکمل‌های ورزشی و سایر مکمل‌ها بسیار زیاد است.

دیناروند سوء استفاده کردن تولید کنندگان در مصرف میزان کافی مواد مغذی یا افزودن آلاینده و تقلب در این آلاینده‌ها را از خطر‌هایی دانست که مردم عادی را تهدید می کند و عنوان کرد: برای مردم زیان در همین حد است اما ورزشکاران با مصرف این مکمل‌ها نا خواسته دچار دوپینگ شده و ممکن است کل عمر را از ورزش کردن محروم شوند.

دیناروند اظهار داشت: این تفاهم نامه کمک می‌کند تمامی امکانات ما برای حفظ سلامت ورزشکاران بسیج شود در مورد دوپینگ و کنترل دوپینگ و تجهیز آزمایشگاه در وزارت ورزش آمادگی کامل را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار