گیلان؛

ارز آوری صنایع دستی گیلان

صنایع دستی گیلان 800 هزار دلار ارز آوری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اعلام این خبر گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 800 هزار دلار ارز آوری داشته است.

رضا علیزاده با اشاره به صادرات سفال به مقصد اروپا، صادرات حصیر به مقصد امارات متحده عربی، صادرات گلیم و انواع صنایع دستی به کشورهای حاشیه دریای خزر را بیشترین رقم صادرات در سالجاری خواند و افزود: پیش بینی می شود صادرات صنایع دستی گیلان تا حدود یک میلیون و 500 هزار دلار افزایش یابد.

وی با تاکید بر تبلیغات در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، مهمترین چالش در حوزه صادرات صنایع دستی را معرفی صحیح و اعتبار لازم برای برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: کدینگ گمرک از دیگر مشکلاتی است که بسیاری از محصولات صنایع دستی برای صدور با آن مواجه هستند و به ناچار با کدهای دیگر صادر می شوند.

علیزاده افزود: صنایع دستی گیلان در کنار جاذبه های بی نظیر گردشگری استان، فرصت اقتصادی منحصر به فردی را ایجاد کرده که در سایه توجه مردم و حمایت مسئولان به توسعه پایدار می انجامد.

وی گفت: هدف گذاری مشخصی برای توسعه صادرات صنایع دستی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و درآمدزایی ارزی مبتنی بر داشته های صنایع دستی استان آغاز و برنامه ریزی شده است.

از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون 6 هزار و 300 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.

رشتی دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم بافی، جاجیم بافی، شال بافی، نمد مالی، جوراب بافی، عروسک بافی، قلاب بافی برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان هستند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.