تعامل بین سازمان‌های مختلف هدف اصلی همایش فرماندهی و کنترل/ تمامی ابزارها برای مقابله با مشکلات در کشور باید بومی شود

دبیر انجمن کنترل و فرماندهی گفت: کنفرانس ملی فرمانده و کنترل یک تعاملی بین سازمان‌های مختلف با هدف مقابله با تهدیدات ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصلانی مقدم دبیر انجمن کنترل و فرماندهی صبح امروز در نشست خبری نهمین کنفرانس فرماندهی و کنترل در دانشگاه خوارزمی با اشاره به تعریف بحث کنترل فرماندهی اظهار داشت: فرمانده به سقفی ابلاغ می‌شود که برای نیروهای خود از منابع انسانی به خوبی استفاده کند و در شرایط یکسان استمرار و دقت داشته و بتواند بهترین تصمیم گیری داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز در کشورهای پیشرفته موضوع فرماندهی و کنترل را جزو کارهای اصلی خود قرار می‌دهند تا یک تعامل و پیوستگی بین حوزه‌ها برقرار شود و هدف از این کنفرانس آموزش نیروهای کشور برای مواقع در مسائل بحرانی است.

اصلانی مقدم تاکید کرد: هدف از کنفرانس فرمانده کنترل کمک به توزیع کمی و کیفی در مورد مسائل آموزشی، پژوهشی، رفاهی، اقتصادی، صنعتی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: بر اساس سند راهبردی انجمن فرماندهی و کنترل سعی در تغییرات این فرهنگ در موضوعات مختلف کرده که از ظرفیت‌های سازمان دانشی کشور استفاده بهینه شود و تعامل بین صنعت دانشگاه و افراد نخبه برقرار شود.

دبیر انجمن کنترل و فرماندهی بیان کرد: فرماندهی کنترل یعنی به کارگیری تمام ظرفیت ها در زمینه‌های سخت افرازی، نرم افزاری و بومی سازی آنها تا در شرایط سخت کشور با مشکل روبرو نشود.

وی گفت: امنیت، اثر بخشی و بقا از موضوعات اساسی فرماندهی کنترل است تا این سه بخش به صورت نظام بند انجام شود که امروز یک هم افزایی خوبی بین سازمان‌های مختلف صورت گرفته است.

ارسال 140 مقاله به کنفرانس فرماندهی و کنترل
در ادامه مراسم جمشید شنبه زاده دبیر نهمین کنفرانس ملی فرمانده و کنترل گفت: نهمین دوره این کنفرانس بر عهده دانشگاه خوارزمی گذاشته شده است و ما در حدود یک سال در روی این موضوع در حال پژوهش هستیم.

وی بیان کرد: شورای سیاست گذاری این کنفرانس در حوزه‌های مختلفی مثل شرکت بحران، تاوا، فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات انجام می‌شود و این کنفرانس در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه با بررسی مقالات برگزار می‌شود.

شنبه زاده ادامه داد: از میان 140 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس یک سوم آنها مورد تایید قرار گرفته که در حاشیه این همایش تخصصی وزارت نفت و ناجا حضور دارند که شرکت‌های مختلف محصولات خود را به متخصصان ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: 50 نفر از شرکت کنندگانی دانشگاهی در کارگاه‌های تخصصی و بخش‌های مختلف انتظامی، نظامی و اجتماعی حضور دارند که محورهای این کنفرانس در مورد مسائل ترئوریک تعاملات و کنترل است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار