مهاباد؛

حضور هنرمندان در جشنواره آوای وحدت در مهاباد

80 هنرمند از استانهای مختلف کشور آثار هنری خود را برای حضور درجشنواره آوای وحدت ارسال کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، دبیرجشنواره آوای وحدت گفت: صنایع دستی و گردشگری،هنرهای تجسمی، شعر، عکس، فیلم، مقاله، موسیقی، معرفی هنرهای بومی در حال انقراض، بازیهای بومی و محلی و غذاهای سنتی و بومی بخش های در نظر گرفته شده برای جشنواره آوای وحدت امسال هستند که روزهای پایانی هفته جاری در مهاباد برگزار می شود.

هوشنگ جاوید افزود: 55 اثر هم در رشته های شعر، نقاشی،مقاله و موسیقی از 20 شهرستان کشور به دبیرخانه این جشنواره در مهاباد ارسال شده است.

جاوید گفت: نمایشگاه صنایع دستی، بازیها و غذاهای بومی محلی و مردم شناسی جشنواره آوای وحدت و همدلی نیز از 23 ماه جاری در تالار وحدت مهاباد گشایش می یابد و تا روز پنجشنبه این هفته ادامه دارد.

دبیرجشنواره آوای وحدت کشور افزود: این جشنواره در چهار منطقه شامل غرب به میزبانی مهاباد، شرق به میزبانی چابهار، شمال به میزبانی بجنورد و جنوب به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

جاوید اضافه کرد: جشنواره ویژه منطقه غرب کشور با حضور هنرمندانی از استانهای آذربایجانغربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد در مهاباد برگزار می شود.

مسئول هماهنگی جشنواره آوای وحدت غرب کشور و رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد هم گفت: نمایشگاه آوای وحدت که از 23 تا 26 ماه جاری در این شهرستان برپا می شود شامل20 غرفه صنایع دستی و آشپزی، 2 غرفه بازیهای بومی و محلی، نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی و گرافیک، پنج کارگاه زنده و نمایشگاه نیروی انتظامی و اداره تبلیغات اسلامی است.

آرش شهابی افزود: تجلیل از هنرمندان صنایع دستی دارای نشان ملی، ارائه مقالات علمی و چاپ آثار منتخب در سالنامه علمی منشور وحدت و اجرای موسیقی اقوام مختلف استانهای غرب کشور از جمله بخش های جشنواره آوای وحدت مهاباد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.