اصفهان؛

شهر سهراب وکمال الملک جشنواره ملی تئاتر مهر را به روی صحنه می برد

دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر از 22 آذرماه در کاشان دیار علم و ادب و فرهنگ و هنر زادگاه سهراب و کمال الملک آغاز می‌شود.

قائم مقام ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: جشنواره امسال با 25 اثر نمایشی در دو قالب تئاتر صحنه ای و خیابانی طی آیین افتتاحیه آغاز به کار می کند.
مجتبی رضازاده، افزود : این جشنواره تا 29 آذرماه در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با رقابت آثار نمایشی هنرمندان سراسر کشور به مدت یک هفته اجرا می شود.
به گفته وی، 288 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که  85 متن در حوزه تئاتر خیابانی و 203 اثر هم در بخش نمایش صحنه ای بود.
رضازاده با تأکید بر نگاه کیفی در بازبینی آثار گفت: در مجموع 61  متن به مرحله بازبینی راه یافت که کمیته داوران ستاد برگزاری جشنواره، در نهایت 25 اثر را برای فرصت نمایش عمومی انتخاب کردند.
وی، نمایش صحنه ای را با 15 اثر یادآور شد و گفت: هنرمندان کاشان در این بخش کاشان با چهار اثر، تهران با دو نمایش و شهرهای اراک، همدان، قزوین، اندیمشک، بناب، یزد، بهبهان، گرگان و بروجرد هر کدام با یک اجرا در این جشنواره حضور پیداکردند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، 10 اثر در بخش نمایش خیابانی را خاطرنشان کرد و گفت: اهواز و تفرش با دو اثر و شهرهای اصفهان، اراک، خرمشهر، ملایر، بروجرد و کرج هر کدام با یک نمایش در این جشنواره شرکت کردند.
رضازاده، تصریح کرد:دفاع مقدس با چهار اثر، اجتماعی با پنج نمایش و مضامین مذهبی، حجاب و عفاف، طنز و رضوی هر کدام با یک اثر حاضر محوریت موضوعات نمایش های صحنه ای است.
وی اظهارداشت :دفاع مقدس، حقوق شهروندی، وحدت، فرهنگ سلامت، اعتیاد و فرهنک مطالعه از جمله رویکردهای موضوعی این جشنواره در بخش نمایش های خیابانی است.
مشاور شهردار کاشان،در ادامه افزود:اقتصاد مقاومتی، آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم، سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، اعتیاد و طلاق و همچنین فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی از جمله اولویت های مورد توجه در این دوره از جشنواره است.
رضازاده،ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان را نیز در تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: پیگیری نهایی برای تحقق این مهم هم اکنون با جدیت در حال انجام است تا این رویداد هنری در ردیف برنامه های این وزاتخانه قرار بگیرد.
رضازاده، در پایان با اشاره به اینکه برگزاری دو کارگاه آموزشی کارگردانی و نمایشنامه نویسی به عنوان برنامه های جنبی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسوولین کشوری بویژه از وزارت فرهنگ وارشاد و چهره های شاخص عرصه تئاتر کشور  29 آذرماه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.