امینی در نطق میان دستور:

دولت هیچ اقدامی برای جبران خسارات کشاورزان هشترود نکرده است

نماینده هشترود گفت: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارات کشاورزان هشترود نکرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حمزه امینی عضو کمیسیون اجتماعی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 21 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تشکر از اعتماد مردم شریف و نجیب شهرستان های هشترود و چاراویماق و تمامی عزیزانی که به من اعتماد کردند، گفت: در خردادماه سال جاری بارش بی سابقه تگرگ در منطقه وسیع هشترود خسارات زیادی را به کشاورزان حوزه انتخابیه ام وارد کرد و در بعضی از روستاها تمامی دارایی ها و محصولات کشاورزی، راه ها، زیرساخت های مخابراتی، چاه های آب و چاه های کشاورزی و صیفی جات را با خسارت رو به رو کرد، به طوری که در برخی از مناطق خسارات صد درصدی به خانوارها وارد شد.

وی افزود: با وجودی که مسئولان استانی در مناطق تگرگ زده حضور یافته اند و گزارشاتی در این رابطه به دولت ارسال کرده اند اما تاکنون هیچ اقدام اساسی برای رسیدگی به مشکلات مردم انجام نشده این در حالی است که این موضوع جای تعجب و سوال دارد به چه دلیل برای بارش برف در شمال کشور چند میلیارد تومان خسارت پرداخت می شود اما برای کشاورزان آسیب دیده در هشترود تاکنون اقدام اساسی نشده البته شاید اهمیت نارنگی و پرتغال بیش از گندم است.

عضو کمیسیون اجتماعی خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری باید در این راستا تلاش کرد و تقویت بخش کشاورزی در این راستا است و نباید فراموش کرد هشترودی که انبار غله در کشور محسوب شده می تواند در صورت توجه به تقویت اقتصاد کشور کمک کند.

امینی ادامه داد: با وجود اینکه حدود 10 سال از احداث و آبگیری سد سهند هشترود می گذرد اما بهره برداری خاصی از این سد نشده این در حالی است که با بهره برداری از هر فاز این سد می توان برای 4 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرد و به طور طبیعی شغل های غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد شد و زمینه بهره برداری از زمین های کشاورزی فراهم می شود.

وی تصریح کرد: نبود شغل و درآمد در روستاها باعث مهاجرت روستاییان به شهرها شده و این موضوع معضلات اجتماعی در پی دارد و این در حالی است که برخلاف شعار تمرکز زدایی عمل می شود.

نماینده مردم هشترود اظهار داشت: باید فازهای سد سهند هشترود تکمیل شوند و همچنین به مرمت پل های روستاهای آسیب دیده در شهرستان های هشترود و چاراویماق توجه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار