مشهد؛

خراسان رضوی، عاری از بیماری مشمشه

هیچ موردی از بیماری مشمشه در استان خراسان رضوی دیده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی 8 ماهه امسال، تعداد 868 راس اسب جهت تشخیص بیماری مشمشه مورد تست سرمی و تست مالئیناسیون قرار گرفتندکه کلیه آنها از نظر بیماری منفی بوده است.

محسن عابدزاده افزود: بیماری مشمشه یکی از بیماری های واگیر دار بین انسان و تک سمیان(از جمله اسب) است که از طریق تماس با حیوان آلوده (تماس با لوازم دام آلوده و ترشحات آن ) به انسان منتقل می شود.

وی روشهای پیشگیری از این بیماری را شامل؛ تشخیص بیماری در تک سمیان توسط تست مالئیناسیون و تست های سرمی، معدوم نمودن تک سمیان آلوده، رعایت بهداشت در مراکز نگهداری اسب و تک سمیان و رعایت بهداشت فردی در زمان تماس با اسب و تک سمیان دانست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآورشد:در راستای پیشگیری از بیماری هاری که از دیگر انواع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است نیز طی 8 ماهه ابتدای امسال تعداد 55 هزار قلاده سگ مورد واکسیناسیون هاری قرار گرفته است.

بیماری هاری از جمله بیماری های ویروسی کشنده می باشد که در صورت ابتلاء درمان نداشته و بیماری با واکسیناسیون در انسان و همچنین سگ قابل پیشگیری است و در صورت مواجهه با حیوان مشکوک و یا گزش توسط حیوان مشکوک به هاری سریعا به مراکز بهداشت مراجعه شود.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.