شیراز؛

حضور نوجوانان فارسی در دوره های تخصصی قرآنی

45 نوجوان فارسی در نخستین دوره طرح تخصصی استعدادهای قرآنی شرکت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: این نوجوانان قرآن آموز از ۱۶ شهرستان استان در در دو گروه سنی ۱۰ تا 13 و 14 تا 17 سال در کارگاه های قرآنی آموزش داده می شوند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص قرآنی در شهرستان ها نسبت به شهر شیراز کمتر است، بیان کرد: در این دوره الویت از بین 16 شهرستان به شهرستان های لامرد و مرودشت داده شده که با 6 نفر شرکت کننده قرآن آموز بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده اند.
مهرابی با بیان اینکه در مرحله نخست 257 نفر قرآن آموز درسه مرحله آزمون شرکت کرده اند که 45 نفر انتخاب و به مدت 250 ساعت به آن ها آموزش داده می شود، افزود: به قرآن آموزانی که نمره حد نصاب را در پایان دوره کسب کنند گواهی نامه پایان دوره داده می شود و می توانند در دوره تکمیلی شرکت کنند.
وی با اشاره به این که این طرح یک طرح کشوری و توسط سازمان درالقرآن الکریم وابسته به سازمان تبلیغات در حال اجرا است، یادآور شد: بهترین اساتید قرآنی استان فارس در این دوره ها آموزشی به قرآن آموزان در رشته های تجوید، صوت و لحن، حفظ و ترجمه، مفاهیم و سبک زندگی آموزش می دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس تصریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این دوره دارای معدل بالای ۱۸ هستند که در روزهای پنج شنبه و جمعه  در مرکز استان به آنها آموزش داده می شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار