اهواز؛

تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری دزفول

محمدیار ممبینی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری دزفول امروزبا حضور مسئولین محمدیار ممبینی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان دزفول معرفی شد.

حجت الاسلام صادق ابوهلال رئیس قدیم دادگستری دزفول در این آئین اظهار کرد: دادگستری مکلف به رسیدگی به جرائم خشن، ساده، امور مالی و ملکی بوده و وظیفه آن به گونه ای است که در تمامی شئونات شهرستان دخالت دارد.

 حجت الاسلام صادق ابوهلال در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این دادگستری در سال ۹۴ پرداخت و افزود: در شعب تحقیق دادسرای شهرستان دزفول طی سال ۹۴ بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۷۰ پرونده وارده داشتند که ۲۶ هزار و ۶۰۱ مورد از این پرونده ها مختومه شد.

 وی، آمار پرونده های وارده و مختومه شعب محاکم جزایی و حقوقی دزفول در سال ۹۴ را نیز به ترتیب ۲۱ هزار و ۴۲۴ پرونده و ۱۹ هزار و ۲۴ پرونده عنوان کرد و گفت: دادگاه انقلاب شمال خوزستان نیز در دزفول قرار دارد که در سال گذشته دو هزار و ۹۸۵ پرونده وارد شعب مختلف آن شد اما خروجی و مختومه این شعب در همان سال بالغ بر سه هزار و ۳۸ پرونده بود.

 رئیس قدیم دادگستری دزفول در ادامه، تقویت و تجهیز واحد ارشاد این دادگستری را نیز از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود : افرادی با تحصیلات دکترا و کارشناس در این واحد حضور دارند که  با بررسی شکایات و دادخواست ها مشاوره های خوبی را به مردم ارائه داده و نقش موثری در ریزش آمار پرونده‌های ورودی دارند.

 حجت الاسلام ابوهلال، تقویت شورهای حل اختلاف را نیز دیگر دستاورد دادگستری دزفول در این مدت برشمرد و گفت : در سال ۹۴ حدود ۱۲ هزار و ۱۹۳ پرونده به این شورا وارد شده که تعداد ۱۲ هزار و ۳۹ پرونده عمدتا با مصالحه مختومه شده اند.

 وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف دزفول دارای یک مجتمع و برخوردار از هشت شعبه رأی،هفت شعبه مصالحه و ۹ مجتمع در شهرهای اقماری شهرستان است که اعضای آنها با درایت و به صورت کاملا رایگان مشغول به خدمت رسانی هستند که جای تقدیر دارد.

 حجت الاسلام ابوهلال با اشاره به وقوع چهار فقره قتل در یک ماه گذشته در دزفول و دستگیری تعدادی در این زمینه، بیان داشت : کینه ها و انتقام ها در میان طوایف این نزاع ها عقبه دارد که با وساطت شورای حل اختلاف شهرستان این طوایف با یکدیگر صلح کردند.

 وی با اشاره به نبود شورای حل اختلاف در شهر شمس آباد یادآور شد: اعضای شورای شهر و شهرداری شمس آباد قطعه زمینی را برای احداث مجتمع شورای حل اختلاف در این شهر تحویل داده‌اند  که عملیات احداث این مجتمع در وضعیت خوبی به سر می برد.

 رئیس قدیم دادگستری دزفول در مورد اقدامات فرهنگی و عمرانی این نهاد اضافه کرد: بازسازی و توسعه نمازخانه دادگستری، ایجاد و راه اندازی باجه بانک ملی، نصب دو دستگاه خودپرداز، گسترش فضای سبز محوطه، ساخت بازداشتگاه متناسب با زندانیان، توسعه پارکینگ، جذب اعتبار برای خرید ملزومات به همت نماینده شهرستان از جمله طرح های اجرا شده در دادگستری دزفول در این مدت است.

 حجت الاسلام ابوهلال با تاکید بر اینکه شهرستان دزفول به گواه آمارهای ارائه شده نسبت به سایر شهرستان های خوزستان از وضعیت امنیتی بسیار بهتری برخوردار است، گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد پرونده های وارده و باتوجه به کمبود کادر قضایی و اداری و کمبود اعتبارات هر قاضی در دادگستری دزفول معادل دو قاضی و هر کارمند برابر با دو نفر تلاش می کند که این امر ستودنی است.

 وی با بیان اینکه قضات دادگستری دزفول بسیار متعهد، متدین و شریف هستند، ادامه داد: در بین این افراد جانباز، ایثارگر و روحانی نیز وجود دارد که موفقیت خود را مدیون آنها هستیم.

 رئیس قدیم دادگستری دزفول همچنین با اشاره به اینکه زندان انقلاب نیز زیر نظر این نهاد مدیریت می شود، افزود: در زندان دزفول بیش از دو هزار فرد زندانی وجود دارد که دو سوم آنها متعلق به شهرستان هستند که تمامی احکام آنها توسط قضات صادر شده، بنابراین این حجم سنگین از وظایف موجب می شود در برخی موارد نیز اشتباهاتی رخ دهد که امری طبیعی است.

 حجت الاسلام ابوهلال همچنین خواستار تسریع در عملیات احداث ساختمان جدید دادگستری دزفول در کنار ندامتگاه این شهرستان شد و از الحاق سه قاضی جدید به مجموعه دادگستری دزفول در آینده نزدیک خبر داد.

 وی همچنین عنوان کرد: رئیس جدید دادگستری دزفول فردی متدین، توانا و متعهد با سابقه زیاد است که امیدوار هستم در این پست جدید خود موفق و پایدار باشد.

 حجت الاسلام ابوهلال در پایان با تقدیر از زحمات و همکاری های تمامی عوامل دادگستری، دادستان، مدیرکل دادگستری خوزستان و معاونین وی، افزود: در ۱۹ سال حضورم در شهرستان دزفول از هیچ تلاشی دریغ نکرده و سعی کردم امانت دار خوبی برای مردم باشم که به مناسبت اتمام ماموریتم در این شهرستان از همه مردم و مسئولان طلب حلالیت میکنم.

انتهای پیام/ص

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.