زنگ خطر برای تیراندازی به صدا در آمد

تیراندازان المپیکی کشورمان باوجود امتیاز میزبانی در مسابقات سلاح های بادی آسیا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات تیراندازی سلاح ها بادی آسیا با همه حواشی و مشکلاتی که به دنبال داشت برگزار شد مسابقه ای که پس از پایان آبستن حاشیه های جدید برای این فدراسیون بود.

در این رقابت ها 271 تیرانداز  آسیایی حضور داشتند که 84 مدال توزیع شد و سهم ایران در کسب مدال مسابقات آسیایی تنها11 مدال و قرار گرفتن در جایگاه سوم بود.در این میان کشور چین با 34 مدال مقتدرانه در صدر ایستاد و هند با 15 مدال رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

تیراندازان المپیکی ایران در این رقابت ها انتظارات را برآورده نکردند در حالی که همه فکر می کردند آنها با وجود امتیاز میزبانی بدون دغدغه به مدال دست پیدا کنند اما اینگونه نشد.

نجمه خدمتی که عنوان قهرمانی آسیا و حضور در المپیک برزیل را در کارنامه دارد در این رقابت ها نمایش چشمگیری نداشت وی با اینکه راهی مرحله فینال شده بود اما در این مرحله اولین تیراندازی بود که از دور رقابت ها کنار رفت.

پوریا نوروزیان دیگر تیرانداز المپیکی ایران  حتی جز 8 نفر به مرحله فینال صعود نکرد.سبقت الهی ملی پوش تپانچه نیز که تنها تیرانداز این رشته در المپیک بود نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

ببیشتر تیراندازان ایران که راهی فینال شده بودند در ابتدای مسابقات ازادامه رقابت ها باز می ماندند و مسیر کسب مدال را برای دیگر تیراندازان فراهم می کردند.

فدراسیون تیراندازی مسابقات سلاح های بادی را با پول قرضی برگزار کرد مسابقه ای که نزدیک به یک میلیارد برای این فدراسیون هزینه در برداشت هرچند وزارت ورزش مبلغ ناچیزی را به این فدراسیون برای برگزار مسابقات سلاح های بادی پرداخت کرد.

شاید علت کمک نکردن وزارت ورزش به این فدراسیون ریشه در اختلافات آنها داشته باشد به طوری که پس از پایان این رقابت ها نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش  اعلام کرد باید رای دیوان عدالت اداری در خصوص دوشغله  را اجرا کند و رئیس فدراسیون به همین خاطر صلاحیت ریاست را ندارد و به زودی سرپرست جدید انتخاب می شود.

ناصر رسولی رئیس سازمان تیم های ملی در خصوص عملکرد ملی پوشان تیراندازی در این رقابت ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:مسابقات سلاح های بادی آسیا در سطح بسیار بالایی برگزار شد وحتی رکورد تپانچه جوانان توسط هانیه رستمیان تیرانداز کشورمان شکسته شد .

وی افزود:نزدیک به 60درصد تیراندازان ما برای اولین در یک رقابت آسیایی شرکت کردند که نتایج قابل قبولی گرفتند هدف ما از حضور تیراندازان دراین مسابقات فرصت دادن به جوانان وجوان گرایی تیم های ملی است تا در رقابت های آینده از ورزشکاران جدید تر استفاده کنیم.

رسولی بیان کرد:هرچند تیراندازی ایران در مسابقات آسیایی 11 مدال کسب کرد اما معتقدم که تیراندازان ما می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و مدال های خوش رنگ تری بگیرند.

وی درباره اینکه آیا غیبت لازلو سوچسکو سرمربی تیم ملی تفنگ در عملکرد تیراندازان تاثیر گذار بود یا خیر عنوان کرد:لازلو 7 سال در کنار ملی پوشان بود به طور قطع نبود وی در عملکرد ورزشکاران تاثیر داشت اما باید این تفکر را تغییر دهیم و یاد بگیریم که برای موفقیت وابسته به یک نفر نباشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار