مشهد؛

هنرمندان مشهدی به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه خواهند پرداخت

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گفت: مرحله نخست طرح «هم‌افزا» از بیستم آذرماه جاری به منظور ارائه پوسترهایی با موضوع «فرهنگ استفاده از دوچرخه» به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر رییسیان‌زاده در خصوص طرح «هم‌افزا» گفت: مدتی است که دبیرخانه فرهنگ شهروندی طراحی پوسترهای مرتبط با پـیام‌های «فرهنگ‌شـهروندی» را با مشارکت طراحان گرافیک حرفه‌ای استانی و کشوری در قالبی جدید و مشارکت جویانه با عنوان «هم افزا» در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: «هم‌افزا» کارگاه‌های عملی و تعاملی طراحان و سفارش دهندگان است که برای تأمین طرح‌های اکران عمومی در تابلوهای تبلیغی سـطح شهر مشهد، در حال برگزاری است.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در رابطه با روند اجرای «هم‌افزا» گفت: فرآیند اجرای این طرح به این صورت است که نخست فراخوان و جمع‌آوری سوابق گروه‌های حرفه‌ای هنری متقاضی انجام می‌شود؛ سپس گروه‌های متناسب با رویداد (براساس توانمندی، کارگروهی و تجارب مرتبط) انتخاب می‌شوند.

جعفر رییسیان‌زاده افزود:در ادامه برگزاری این طرح «پیــش‌رویداد» نیمروزه باهـدف ارائه اطلاعــات در مورد سوژه اصــلی و توجیــه برنامه اجرایی رویداد اتفاق می افتد و سپس گروه‌ها فرصت یک هفته‌ای خواهند یافت که طرح اولیه خود را ارائه کنند.

وی گفت :در نهایت یک روز برای ارائه طرح‌های نهایی گروه‌ها مشخص شده و در پی آن سه روز فرصت برای تکمیل و اصلاح طرح‌ها در نظر گرفته می‌شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد افزود: در مرحله نهایی دبیرخانه فرهنگ شهروندی و تعدادی از شهروندان که به صورت اتفاقی از محلات مختلف شهر انتخاب می‌شوند؛ به داوری و انتخاب پوسترهای برتر خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پذیرش در «هم‌افزا» تنها به صورت گروهی است؛ گفت: گروه‌های حداقل 2 و حداکثر 4 نفری می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد گسترش فرهنگ اسـتفاده از دوچرخه را از دغدغه‌های مهم شهر مشهد دانست و گفت: متأسفانه بر شمار روزهایی که هوای شهر ناسالم است افزوده می‌شود و این برعهده ما است که بتوانیم مشارکت اجتماعی را در خصوص کاهش آلودگی شهر با استفاده کمتر از وسایل نقلیه موتوری ترویج دهیم.

جعفر رییسیان‌زاده در خصوص شاخص‌های انتخاب آثار بیان کرد: به‌کارگیری عناصر بصری بومی و نشانگر شهر مشهد (تا حد امکان)؛ خلاقیت و جذابیت در ایده‌پردازی و نحوه مواجهه با سوژه؛ توجه به سلایق و تـوان ادراک بصری شهروندان؛ کیفیت اجرای اثر و طراحی عناصر و اجزای آن و رعایت الزامات طراحی اثـر برای فضای شهری از جمله مواردی است که در انتخاب آثار حائز اهمیت است.

وی گفت: پس از برگزاری طرح هم‌افزا در روز شنبه و تحویل آثار نهایی تا پایان وقت اداری 23 آذرماه، نمایشگاهی از آثار رسیده برگزار شده و آثار مناسب انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.