همدان؛

عجایب خلقت در قاب نمایش

مارال فرضیان، متولد 1372 در همدان است که کار طراحی را به صورت جدی از سال 92 آغاز کرده و هم اکنون نمایشگاهی از آثارش در حوزه هنری استان همدان برپاست.

عجایب خلقت در قاب نمایشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دویست و سی و چهارمین نمایشگاه در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برپاست و علاقمندان می‌توانند از بیستم تا بیست و پنجم آذرماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 17 به تماشای آثار تصویرسازی مارال فرضیان بنشینند؛ آثاری که خود فرضیان برایشان نامی انتخاب نمیکند، شاید برخی مخاطبان آن‌ها نقاشی بنامند.

وی در گفت و گویی با پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان همدان گفت: تمام طرح‌های این نمایشگاه از ایده‌های ذهن خودم ایجاد شده که برپایه کارتون‌هایی که دیده ام، طرح‌های هندسی اطرافم، طبیعت و غیره بوجود آمده اند و به این دلیل این نمایشگاه را برگزار کردم تا به افرادی مثل خودم کمک کنم تا آنچه را که در ذهن خود دارند، به روی کاغذ بیاورند؛ باورهای ذهنی شان را جدی بگیرند و آنها را روی کاغذ بیاورند.

فرضیان با اشاره به اینکه  نمی‌داند این آثار تصویرسازی است یا نقاشی و نامگذاری را بر عهده مخاطب قرار داده است؛ ادامه داد: همیشه خواسته ام در کنار نظم، کمی بی‌نظمی هم در کارم وجود داشته باشد اما بی‌نظمی‌ای که یک قانون‌مندی علمی درآن وجود دارد، قانون‌هایی که از پیش وجود داشته و همه آن را بلد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمام آثار حاضر در این نمایشگاه، بازسازی آثاریست که از سال 92 تا کنون خلق کرده است، افزود: اکثر کارهایم با فرم در ارتباط هستند و کمتر از خطوط شکسته و یا تیز در آثارم استفاده کرده ام؛ اینها یک بازی با فرم است و هرکسی می‌تواند با فرم، اثر خلق کند.

این عضو خانه گرافیک حوزه هنری استان همدان گفت: موجوداتی که خلق کرده ام با آنچه که در طبیعت وجود دارد متفاوت است، ذهنم را آزاد گذاشتم آثاری که خلق می‌کنم خلاقانه باشد و امیدوارم باعث خلاقیت دیگران نیز شود.

فرضیان که نمایشگاه آثار گرافیکی‌اش با نام «عجایب‌الخلقه» در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برپاست، در پایان موجودات تصویرشده در این نمایشگاه را واقعی می‌نامد و می‌گوید: باور دارم این موجودات یا پیش از این وجود داشته اند و یا بعد از این بوجود خواهند آمد، حتی شاید در حال حاضر هم در جایی دیگر از این دنیا در حال زندگی باشند.

گفتنی است، افتتاحیه نمایشگاه «عجایب‌الخلقه» روز شنبه 20 آذرماه ساعت 16 تا 17 در نگارخانه حوزه هنری استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.