ادامه پافشاری شهردار سابق لندن بر مواضع ضدعربستانی‌اش؛

جانسون: مردم یمن قربانی جنگ افروزی‌های عربستان هستند

وزیر خارجه انگلیس با ابراز نگرانی از وضع اسف‌بار یمن، مردم این کشور را قربانی جنگ‌افروزی‌های رژیم آل سعود دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس، پس از اظهارنظرهای جنجالی اش در خصوص عربستان سعودی، این بار در مورد وضع مردم یمن ابراز نگرانی کرد. 

وی در تازه ترین سخنرانی خود نه تنها از اظهارات پیشین خود در خصوص جنگ نیابتی عربستان در یمن عقب‌نشینی نکرد، بلکه اظهار کرد در خصوص وضع مردم این کشور شدیدا نگران است. وی پیشتر گفته بود عربستان یک جنگ نیابتی را در یمن به راه انداخته است. 

چنین اظهار نظری از سوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس، به شدت محکوم شد. وی با بیان اینکه سخنان جانسون اظهاراتی شخصی بوده است، بر لزوم تقویت روابط با عربستان تاکید کرد.

مواضع دوگانه ترزا می و بوریس جانسون موجب ایجاد دودستگی در حزب محافظه کار انگلیس شده است. برخی از جانسون حمایت می کنند و برخی معتقدند وی باید از سمتش کناره گیری کند.

بوریس جانسون در تازه ترین اظهاراتش گفت: «من فکر می کنم همه ما بر این نکته اتفاق نظر داشته باشیم که برقراری ثبات در یمن تنها با زور و شدت عمل ممکن نخواهد بود. به همین دلیل ما با شرکای خود سخت در تلاشیم تا روند سیاسی حل این مساله را هر چه سریع تر به جلو پیش ببریم.»

با وجود آمار بالای شهروندان کشته شده در یمن و بدتر شدن اوضاع انسانی در این کشور، انگلیس به تازگی یک قرارداد 3.3 میلیارد پوندی فروش سلاح به عربستان را به امضا رساند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار