برخی منابع عربستانی خبر دادند:

عادل جبیر به زودی برکنار می‌شود

بر اساس اعلام برخی منابع خبری، وزیر خارجه عربستان سعودی به زودی از سمتش برکنار می‌شود و احتمالا یک شاهزاده از خاندان آل سعود جایگزین وی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، صفحه "جیل الحریه و التنویر" در شبکه اجتماعی توییتر افشا کرد محمد بن نایف، ولیعهد عربستان، در نامه‌ای غیررسمی به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، خواستار برکناری عادل جبیر از مسند وزارت امور خارجه شده است.

این پیشنهاد به دنبال ناکامی عادل جبیر در مدیریت پرونده‌های جاری در منطقه در ماه‌های گذشته مطرح شده است. وی از برکناری خودش در آینده نزدیک خبر دارد، اما هنوز هیچ درخواست یا دستور رسمی از سوی پادشاه به وی نرسیده است.

صفحه روزنامه سعودی "الوطن" در فیسبوک نیز با انتشار این خبر تأکید کرد، وزیر امور خارجه عربستان مدتی است در جلسات رسمی حضور نیافته است و به احتمال فراوان جانشین جبیر یکی از شاهزادگان عربستانی و از نزدیکان ولیعهد باشد و احتمالا ملک سلمان پس از پایان سفر دوره‌ای به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، جبیر را از منصب خود برکنار کند.

جبیر در 29 آوریل 2015  و سه ماه پس از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان، از سوی ملک سلمان، پادشاه جدید این کشور، به عنوان وزیر امور خارجه منصوب و جانشین شاهزاده سعود بن فیصل بن عبدالعزیز شد که اندکی کمتر از 40 سال بر مسند وزارت امور خارجه آل سعود تکیه زده بود.

وی نخستین شخصی است که از خارج از خاندان آل سعود به پست وزارت امور خارجه عربستان رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۲۰:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
یه روز شیخ می شود یه روز کود شلواری ،
فقط مونده بود لباس عربی ومکزیکی هندی بپوشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
آل سعود همشون عین هم میمونند. به قول معروف سگ زرد برادر شغاله. این آشغال بی مغز میره و یکی دیگه از اون بدتر میاد. امیدوارم هر چه زودتر نسل این قوم خبیث از روی زمین برچیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
وای پستی به این مهمی را داده بودند به قریبه منم اگه پادشاه یک کشور پر. از نفت بودم وزیر خارجه رو پسر دایی خودم انتخاب میکردم که ارتباط فامیلی مون محکمتر بشه شیطان هم فریبشون نده زهری سمی چیزی بریزن تو غذام بکشنم به همه فامیل دور و نزدیک سمت می دادم تا مشارکت در قدرت به نظر بیاد مردم هم که همه خر خودم اند
Germany
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
یک ابله و احمق تر از عادل جایش را میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
هر الاغ دیگه ای بیاد اونا تغییری نمیکنن . وقتی ذات و افکار سیاستمداری خراب باشه صد در صد سرنگون خواهد شد . برای هیچ کشوری هم استثنا نخواهد داشت . دیر و زود داره و سوخت و سوز نداره . خوش به سعادت اونی که انسانیت رو بر جهل و حماقتش ترجیح بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۵
دیوانه و ابله بود.
آخرین اخبار