ضرورت همخوانی تعلیم و تربیت اسلامی با الگوهای کشور/ تناقض برخی الگوهای آموزشی با آموزش و پرورش

ضرورت همخوانی تعلیم و تربیت اسلامی با الگوهای کشور/ تناقض برخی الگوهای آموزشی با آموزش و پرورش
دبیر کل مدارس اسلامی گفت: تعلیم و تربیت اسلامی در مدارس  باید با الگوهای کشور همخوانی داشته باشد.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛پنجمین اجلاس دبیران کانون و مدیران مدارس اسلامی از صبح امروز با حضور محمود فر‌شیدی دبیر کل کانون مدارس اسلامی، مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در دانشگاه امام صادق در حال برگزاری است.

در این مراسم فر‌شیدی با بیان اینکه دغدغه مشترک ما ، اسلام و سرنوشت نسل آینده است اظهار داشت: به عقیده برخی در تربیت اسلامی جامعه و خانواده تاثیرگذار هستند اما مدرسه نیز تاثیرگذاری بسزایی در این امر دارد و معلم برای دستیابی به اهداف اسلامی نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: برای آنکه معلم در مدارس برای تربیت اسلامی موثر واقع شود باید بستر آن فراهم باشد در نتیجه ضرورت فضای تربیت اسلامی در مدارس مورد توجه قرار می‌گیرد.

فر‌شیدی با اشاره به اینکه کانون مدارس اسلامی پرچمدار ایجاد چنین مدار‌سی است عنوان کرد: چنین مدار‌سی تاریخچه طولانی داشته البته الگوهای نا‌قصی هم از مدارس اسلامی ایجاد شده‌اند اما در تلاش هستیم تا مد‌ارسی مبتنی بر تربیت اسلامی و با ضرورت مسئولیت اجتماعی برپا شود.

وی عنوان کرد: در هر نظامی اهداف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت باید با هم هم‌خوانی داشته باشند و در شرایطی که دشمنان برای دانش‌آموزان کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند باید این مهم بیشتر ضرورت یابد.

فرشید‌ی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مدرسه اسلامی سنگر مقاومت در برابر هجوم غرب بشمار می‌رود گفت: نگاه انحصار گرایانه به این مدارس نداریم و تمامی مدارس کشور باید از تجربیات مدارس اسلامی استفاده کنند.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی با بیان اینکه مدارس اسلامی پاسخ به نیاز دولت است گفت: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده حل مشکلات و اهداف متعالی تعلیم و تربیت بر نمی‌آید هدف ما تربیت دانش‌آموزانی ولایتمدار بوده که استفاده از توان مردم و مشارکت آنها ضروری است.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که مشارکت در مدارس باید بر پایه تربیت و نه شرایط اقتصادی باشد و کسانی باید در این حوزه ورود پیدا کنند که کار آنها از جنس تربیتی باشد.

فرشیدی مدارس اسلامی را گامی برای بستر سازی سند تحول بنیادین برشمرد و اظهار داشت: سند تحول سالهاست که تصویب شده اما باید با الگویی صحیح به سمت آن حرکت کرد.

دبیر کل کانون مدارس اسلامی عنوان کرد: در مدارس اسلامی فارغ‌التحصیلانی تربیت شده‌اند که کمک کننده به نظام هستند و با توجه به اینکه این مدارس غیر تجاری بوده و روحیه انقلابی در آن حاکم است تأثیر مثبتی در فرآیند تعلیم و تربیت داشته‌اند.

فرشیدی با بیان اینکه تجربیات خوبی در کمک به مناطق محروم در سایه مدارس اسلامی وجود داشته گفت: آمادگی توسعه این مدارس وجود دارد.

وی یادآور شد: تدوین الگوهایی برای ارائه دستاوردهای مدارس اسلامی در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است که به این وسیله تجربیات این مدارس به سایر مناطق کشور ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار