درمان های بسیار قدرتمند خانگی برای نقرس/ زنجبیل؛ ادویه ای علیه نقرس

نقرس نوعی بیماری التهاب مفصلی است که دردهای ناراحت کننده ای دارد. روش های خانگی و طبیعی وجود دارد که به کمک آن ها می توان به سرعت این دردها را تسکین داد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ نقرس یک نوع آرتریت یا التهاب مفصل است که می تواند در قسمت های مختلف بدن مانند گوش، مفاصل کوچک در دست، مچ دست و پا و زانو بروز می کند. علائم این بیماری اغلب به صورت درد حاد، تورم، حساسیت به لمس شدید و التهاب در مفاصل دیده می شود.

علت دقیق این بیماری ناشناخته است، اما مقدار بالای اسید اوریک در بدن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری محسوب می شود. اما برخی علل مانند ژنتیک، عدم فعالیت بدنی، مصرف بیش از حد پروتئین مانند گوشت و استرس بیش از حد برای ابتلا به این بیماری ذکر شده اند.

درمان های بسیار قدرتمند خانگی برای نقرس/ زنجبیل؛ ادویه ای علیه نقرس

نقرس با انواع بیماری ها مانند فشار خون بالا، دیابت، وسنگ کلیه های اسید اوریک مرتبط بوده به همین دلیل  درمان پزشکی آن بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر درمان های شیمیایی برخی درمان های خانگی  وجود دارد که می توان به بهبود بیماری و تسکین دردها کمک کنند.

درمان های خانگی معجزه آسا برای نقرس
سرکه سیب طبیعی که اغلب برای درمان سردرد و اسید معده استفاده می شود. در درمان نقرس و آرتریت  نیز موثر است.  اسیدیته در سرکه سیب به از بین بردن درد حاد کمک شایانی می کند همچنین با افزودن عسل می توان به کاهش التهاب کمک کرد.

درمان های بسیار قدرتمند خانگی برای نقرس/ زنجبیل؛ ادویه ای علیه نقرس

طرز تهیه دارو نقرس با سرکه سیب
کافی است که  یک قاشق چای خوری سرکه سیب تصفیه نشده را در یک لیوان آب ریخته و دو تا سه بار در روز آن را بنوشید. 

اگر این درمان مفید و موثر واقع شد می توانید مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق غذاخوری افزایش دهید.

 معجزه شگفت آور زنجبیل در نقرس
خواص ضد التهابی موجود در ریشه زنجبیل می تواند در تسکین درد و التهاب موثر باشد. راه های بسیاری برای استفاده از ریشه زنجبیل در درمان نقرس وجود دارد.

روش های درمان با زنجبیل
1- مقدار مساوی از پودر شنبلیله، پودر زردچوبه و پودر ریشه زنجبیل را کرده و یک قاشق چای خوری از این مخلوط را همراه با آب گرم دو بار در روز مصرف کنید.

2- می توانید یک نصف قاشق چای خوری زنجبیل را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و مخلوط آن را به حداقل یک بار در روز بنوشید.

3- کافی است ریشه زنجبیل را در غذاهای خود اضافه  و یا یک تکه خام آن را در روز مصرف کنید.

4- پودر ریشه زنجبیل را با کمی آب ترکیب کرده و به صورت خمیر در آورید، سپس  این خمیر را روی بر روی منطقه آسیب دیده ماساژ داده و حدود نیم ساعت صبر کنید. کافی است این کار را یک بار در روز انجام دهید.

مسکن طبیعی برای بیماری نقرس
یکی از عوامل مهم ابتلا به نقرس افزایش اسید اوریک در بدن است. جوش شیرین می تواند به کاهش میزان اسید اوریک و تسکین درد کمک کند.

طرز تهیه:
مخلوط نصف قاشق چای خوری جوش شیرین  را در یک لیوان آب و حداکثر چهار بار در روز و به مدت دو هفته مصرف کنید تا نقرس و دردهای ناشی از آن تسکین پیدا کند البته اگر سن شما بالای 60 سال است نباید بیش از سه بار در روزآن را بنوشید.افراد دارای فشار خون بالا از این روش درمانی استفاه نکنند.

درمان های بسیار قدرتمند خانگی برای نقرس/ زنجبیل؛ ادویه ای علیه نقرس

آب لیمو دردهای نقرس را در کمتر از چند ثانیه درمان می کند
برای رهایی از درد نقرس باید بدن را قلیایی کرده و اسید اوریک اضافی در جریان خون را خنثی سازی کنید. این روش به آسانی با کمک آب لیمو تازه و جوش شیرین انجام می شود. همراه با آب لیمو می توان از میوه های دیگر غنی از ویتامین C نیز برای تقویت بافت های بدن استفاده کرد.

 طرز تهیه:
روش اول: آب یک عدد لیمو را با یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کرده و اجازه داده چند ثانیه در یک وضعیت باقی بماند تا حالت جوشیدن وکف کردن محلول از بین برود. کافی است که این مخلوط  را در یک لیوان آب ریخته و بلافاصله آن را بنوشید.

روش دوم: یکی دیگر از روش ها اضافه کردن آب نصف یک عدد لیمو به یک لیوان آب و نوشیدن آن سه بار در روز است.

این میوه خوشمزه نقرس را فراری می دهد
گیلاس شیرین یا  ترش به دلیل خواص آنتی اکسیدانی می تواند در درمان نقرس بسیار مفید باشد. این میوه حاوی آنتوسیانین بوده که می تواند التهاب را کاهش داده و عوارض و دردهای نقرس  را به حداقل می رساند.

برای بیماران مبتلا به نقرس، خوردن 15 تا 20 عدد گیلاس در روز بسیار توصیه می شود. برای نتایج بهتر روز خود را با خوردن گیلاس شروع کنید.

روش دیگر که در درمان این بیماری موثر بوده  نوشیدن روزانه یک لیوان آب گیلاس است البته برای افزایش خاصیت آن می توانید چند حبه سیر خرد شده به آن اضافه کنید.

حمام کردن با این نمک در درمان نقرس معجزه می کند
نمک اپسوم یک ماده مفید برای درمان خانگی نقرس و دیگر اشکال آرتریت بوده و در بهبود عملکرد قلب و فشار خون بالا موثراست. کافی است در آب گرم مقداری از این نمک را ریخته و عضو دردناک را در آن قرار داده یا برای حمام کردن از این روش استفاده کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ج ش
۱۵:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام به بیماران نقرسی بنده دکتر روماتولوزی هستم متخصص بیماری نقرس این بیماری می تونه ژنتیکی باشه و فعلا درمان قطعی نداره و با پرهیز از غذا های پروتئین و حبوبات باید آن را کنترول کرد و در صورت مصرف گوشت حتما از مخلوط سماق با ماست اجتناب نکنید بسیار عالی است و سپس لیمو ترش مصرف کنید و چنانچه درد شدید هر کس داره با خوردن یک عدد قرص آلفن ایکس بسیار آرامش و درد و التهاب رو پایین میاره، و حجامت و خون دادن در فصل بهار عالیست و قرص آلوپروین هر روز یک عدد و زمان حمله نقرس قرص کلشیسین استفاده کنید و از کاهش وزن برای افراد اضافه وزن واجب و فعالیت هوازی به صورتی که عرق کنید عالی است و تذکر آخر روزی ۱۲ لیوان آب فراموش نشود یا حق
Poland
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
برادران نقرس دارید ادویه هر ۳ رقم وجوش شیرین روزی دوبار با مخلوط عسل بخورید نابود گر نقرس است علی سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
شریف فرضی
۰۴:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
تشکر من ۲۰ ساله نقرس دارم نتونسم درمان کنم.
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۲۲:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام دوستان.منم چند سالی هست نقرس دارم.این راههایی که همه دوستان گفتن اکثرا برای تسکین درد درسته.ولی ما باید به فکر درمان باشیم.افزایش اوریک اسید در خون بیشتر به دلیل اینه که از طریق کلیه ها باید دفع بشه و یا با تعریق زیاد.پس مصرف آب زیاد و تحرک و فعالیت به طوری که بدن خیس عرق بشه بهترین راه پیشگیری.در غیر اینصورت اسید اوریک در خون افزایش پیدا می‌کنه و در بافتهای نرم بدن مثل غضروف‌ها و در حالت شدیدتر قرنیه چشم تجمع میکنن.
راستی قرص گیاهی رازی رو من استفاده کردم خیلی عالیه.
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۸:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
اسفناج توی آش بده وقرص مدر فشار خون بده وگوشتها ماهی وقرمز بده توی آب نارنج وآبلیمو بریزید
Iran (Islamic Republic of)
میراتی
۰۹:۰۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خوب مطالب مورد خوانده شده.متوجه شدم اسید اوریک هم عصبی هست وهم خوراکی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم.هستم.ازاصفهان
۰۵:۵۱ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام.من.حدودبیست.ساله.نقرس.دارم.یک.دوره.گیاه.خواری.چهارماه
درحدودپنج.سال.پیش.انجام.که.خیلی.ماثر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
سلام دوستان من هم ٧ سال هست با اين بيماري درگير هستم
بكي از دلايل مهم اين بيماري آلودگي هوا و مصرف گوشت و مصرف مشروبات الكلي است در زمستان خيلي مياد سراغ م درد زيادي داره البالو و گيلاس .سركه سيب و سماق خوب هست ولي نه صددر صد و رعايت كردن هم خبلي سخته و خوب كم كردن ورن خيلي موثر كلا بيماري مزخرفي هست
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۰:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من داشتم دکترگفت هفته یک با بیا امبول بزن منم رفتم توگوشی وتوگوگل زده بود آب زرشگ یا زنجبیل یا خیار توت باید جیزسردبخوریدتا خوب بشید منم دارم میخورم خیاراب زرشگ بهترم خودتون درست کنید بخورید توگوشی نوشته بهت امبول دکترهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام خدمت دوستان عزیز منم الان دوساله نقرس گرفتم الان سی سالمه متاسفانه هرکاری کردم با قرص درمان نشدم پرهیز که اصلاً نتونستم جلوی خودم رو بگیرم اون موقع ترک تریاک بودم متوجه این بیماری شدم ولی الان دوساله میکشم اصلأ هم پرهیز نمیکنم تا الان خدارو شکر راحت زندگی میکنم گاه گداری کمی خمار بشم خیلی کم احساس درد میکنم فعلا راحتم از شما کسی خواست میتونه امتحان کنه
Australia
Ismail Javi
۰۰:۱۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام دکتر جان ببخشید مزاحم شدم من از استرالیا مزاحمت شدم الان حدود یک سال هست که نقرص دوتا پای من دارد و درد شدید دارم بگویید چیکار کنم لطفا که درد بخوابد و سوزش زیاد و دردمیکندکه خواب ندارم الا یک هفته هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان همدرد من هم یک نقرسی هستم درد طاقت فرسایی داره، من توسیه میکنم ورزش هوازی طوری که عرق زیاد بکنید و مصرف اب دو برابر ، اب جوشیده و متعادل شده،سرب هوا یکی دیگه از دلایل هست ، سیب زرد روزی دوتا اجباری مصرف کنید ، استرس نداشته باشید و بقیه ی دوستان هم مطالب خوبی گذاشتن نیمه ی پر لیوانو ببینید من بعضی وقتا فکر میکنم خدا به من لطف داشته که این مربضی رو داده چون هر چیزی که برای بدن ضرر داره نباید بخورید یا انجام بدید مثا الکل، قلیون ، گوشت، هوای الوده، عصبانیت و استرس و ....به امید بهبودی
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۰۰:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام پدرم مدتیه بدنش از درون خیلی داغم ولی تب سنج میذارم طبیعیه وبعد خارش شدید داره میگه بدنم سوزن سوزن میش دکتر گفت اسید اوریکش کمی بالاست توروخدا بگید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام‌من‌چند‌ماه‌که درد‌دارم‌دکتر‌رفتم خوبه نشودم چکارکنم‌سرکار‌تعیل‌کردم‌دیگه‌خسته‌شدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۵۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
درود بیکران بر همگی
من یک سال هست که متأسفانه درگیر این بیماری شدم
برای تسکین درد باید اول در آب ولرم و کم کم داغی آب زیاد بشه و برای تورم یا قرمز شدن آب سرد و یخ پیشنهاد میشه، با پرهیز غذایی فوق العاده میشه مهار کرد این بیماری رو ، به ترتیب میگم چهار داروی گیاهی که معجزه میکنن ۱.زنجبیل ۲، سماق ۳، سرکه سیب و یکی ديگه هم آویشن.. دوستان فقط و فقط پرهیز رو حتما رعایت بفرمایید و از نظر مصرف دارو هم فقط قرص مداسین و آلوپورینول و مسکن هم ملوکسیکام...
ساقه کرفس تازه رو خام خام بزنید بر بدن جوری که دارید چیپس میخورید، چوب یا همون دم ته بادمجان رو هم خام خام مثل آدامس میل بفرمایید و خواهشم باز هم از دوستان اینه که پرهیز رو حتما حتما جدی بگیرید.
نهایت سپاسگذاری و امتنان
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام من ۵ سال نقرس دارم بار اول ک رفتم دکتر هی عکس گرفتن ازم بلد نبودن میگفتن مچ پات ترک خورده ۳ هفته پام الکی گچ گرفتن
بعد ۳ هفته گچ باز کردم دیدم بازم درد دارم رفتم دکتر دیگه که بهم گفت نقرس داری کلشی سین و الپورینول بهم داد خوب شدم ولی ۵.۶ ماهی یار دردش میاد سراغم انشالله همه خوب خوب بشن
Iran (Islamic Republic of)
بهنام اسمعیل زادع
۱۵:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین بلا سر من هم اومد دکترا گفتن پات در رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بسیار مفید و عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
باسلام همدریهای عزیز نقرص
دوستان من ۸ درگیر این بیماری هستم خیلی دکتر رفتم دکتر گفت پرهیز غذای بکن .گوشت حبوبات نخور ولی تا کی نخورم ادم دلش میخواد میخوام بگم وقتی گوشت قرمز یا کباب میخورید چیگار کنید بعدش .حتما سماق لیمو تورش کنار غذاتون باشه همراه غذا میل کنید و بعد از غذا قرص کلشسی مصرف کنید و هفته یک بار اب کرفس بخورید و هر چند ماهی حجامت و فسخ خون بکنید قول میدم خوب میشید چون خودم درگیرشم خواستم کمکتون کنم درد خیلی بدی گوشت قرمز بخورید پرهیز نکرد کنارش اینای که گفتم مصرف کنید و نقرص شگست بدید انشالله که همه خوب بشن
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۰:۳۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام.دوستان عزیز من نقرس حدود ده سال دارم هر ۶ ماه اوایل بهار و اوایل پاییز مچ پا باد میکنه..که اول پاییز گرفتم با زالو درمانی قرص مداسین سریع خوب شدم..الان دوباره یک هفته است درگیر شدید شدم ۲ماه بعد از پاییز خوب نمیشه تا خوب میشه دوباره میگیره..علتش فکر کنم تا دوز دوم کرونا زدم هست ..دقت کنید توی دوز دوم ..انشاالله بلا به دور همه باشه
Iran (Islamic Republic of)
سیدجلیل
۱۷:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
عالی وخیلی مفید بود مرسی
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
سلام دوستان من ۶دساله درگیرم دیگه داغونم کرده فقط گوشت و حبوبات و نوشابه و تخم مرغ کم بشه و همراه هر وعده ناهار و شام لیمو شیرین و کاهو برای من خوب جواب داده یعنی بگم تا مصرف میکردم سراغم نیامد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۷:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام ..نقرس خودش می‌تونه علت یک بیماری و یا یک عدم نماهنگی در بدن باشه..اسید اوریک بالا ،دلیل اصلیشه .من خودم هر سه ماه یا چهار ماه یه حمله نقرسی دارم .الآنم زیر پتو هستم دوروزه که زانوم درگیر کرده .حوله گرم گذاشتم ،بهتر شد .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۰۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام دوستان بنده 17 ساله که نقرس دارم ومتولد سال 1349 هستم به نظر من همه چیز بخوردید اما زیاده روی نکنیدوبدونید هر 6 ماه دردبه سراغتان می اید ضمنا از خوردن قرص الوپرونول 300 بعد از وعده اصلی غذا در روز فراموش نکنید ودر زمان حمله با خوردن یک قرص مسکن زاهدانی (هندی یا پاکستانی) انشاالله خواب راحتی خواهید داشت
دردازخداست و دواهم از اوست صبوروشکیبا باشید به امید سلامتی صلوات
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۹:۰۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام دوستان من ده سال هست درگير اين بيماري هستم
مصرف گوشت گوساله و حبوبات ،اجيل را كم كنيد الكل و قليون ممنوع
يكي از اصلي ترين دلايل، الودگي هوا است
مصرف آلبالو و گيلاس،زنجبيل،ليموترش بسيار مفيد است براي اين بيماري
Germany
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام خدمت دوستان عزیز
بنده دو ساله نقرس دارم بسیار بیماری خسته کننده است فقط یک صبحانه ای خوبی براش پیدا کردم و میخوام با دوستان به اشتراک بزارم:
زنجبیل تازه و بادام درختی هم وزن با هم تو هونگ بکوبید به طوری که کاملا با هم مخلوط بشن سپس به اندازه دلخواه عسل قاطی کرده در یخچال نگهداری کنید. صبحانه خوبی هست و برای نقرس خیلی کمکم میکنه البته در کنار پرهیزات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آیاپیاده روی برای نقرس خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۴:۳۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام دوستان عزیز بنده هم چند روزی است که انگشت شصت پام درد میکنه رفتم دکتر آزمایش دادم گفتش که نقرس داری دارو هم برام نوشته به خدا الان نمیتونم راه برم امیدوارم که واسه این بیماری سخت ودرد آور چاره ای بیندیشند الان سه روزه من توخونه نمیتونم راه برم خدایا خودت به دادمان برس.......
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز.منم الان پنج ساله درگیرم.متاسفانه این مریضی ددرمان نداره.وقتی درد میاد سراغت سرکه سیب سماغ آبلیمو مصرف کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
سلام بگلو هستم ازسال۷۶نقرس دارم واسیداوریکم بالاست تاسال۸۵ خیلی ادیت شدم ولی دران سال نزد یک پزشک متخصص روماتولوژی رفتم علاوه برتجویزدارو مثل قرص الوپرینول لیست عذاهایی که بایدکمترخورده شودرا داد جگر حبوبات نوشیدنی های گازدار وگوجه فرنگی واسفناج بعداز اینکه فهمیدم گوجه فرنگی اسیداوریک دارد وکمترمیخورم خیلی بهترشدم چون من ازحبوبات وگوشت پرهیز می کردم به زعم خودم فکرمی کردم گوجه فرنگی پروتئن ندارد بیشترگوجه میخوردم الان هم یقین دارم گوجه فرنگی برای افزایش اسید اوریک موثرومضرراست .سلامت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
یونس نوری
۰۱:۱۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۳۴ساله هستم ۷ساله کل مفاصل بدنم به دردشدیدی مبتلا میشه که نمیتونم ازجام بلندشم هردارویی هم مصرف کردم ولی فایده نداشت فقط قرص دیکلوفناک ۱۰۰ روزی چندتامیخودم تاکمی آروم بشم حالانمیدانم دردم چیه نقرس هست یا نه هردکتری رفتم جوابی نگرفتم لطفا راهنمایی کنیدممنونم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام یه آزمایش طب ماک بده احتمالا طب ماک انشاالله خوب میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
من ۳۸ سالمه.۱۲ ساله نقرص دارم.هزاران دکتر رفتم ولی فایده نداره.تمام راهها را هم رفتم.رژیم.نخوردن گوشت.فایده نداشت.این یه حمله نقرصی بعضی ها زود میاد سراعشون.بعضی ها دیر.هیچ راحلیم تا الان پیدا نکردن براشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام محمدحسنی هستم ۳۰ساله نقرس دارم رب گوجه فرنگی میخورم دردم تسکین پیدامیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام محمدحسنی هستم ۳۰ساله نقرس دارم رب گوجه فرنگی میخورم دردم تسکین پیدامیکنه
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۳:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
از راهنمای شما متشکرم واقعا خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام، من الان درد نقرس گرفتم، ولی داروی کلشی سین هیچ جا نیست. چیکار کنم دردش خوب بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سلام قرص آلوپورینول 300مصرف کنید خوب میشید
Iran (Islamic Republic of)
جمشید اسماعیلی
۰۰:۴۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ممنون از راهنمایی خوب که دادید به امید خدا انجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
جهنگیرزاده
۰۱:۰۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام منم حدود ۱۳ساله که منم نقرس دارم و۴۵ سالمه واقعا پیرم کرده ودر زمان حمله نقرس آلوپرینول اصلا نخرید چون باعث بدتر شدنش میشه ودر این زمان مدائن روزی ۲ عدد مصرف بشه وظایف دیکلو فناک ۱۰۰ در موقع خواب استفاده بشه که برای کاهش درد واقعا معجزه میکنه یکی هم در مورد خانم که میخواد بچه دار بشه با دکتر مشورت کردم گفت که مشکلی واسه بچه نداره با تشکر و آرزوی شفای همیه بیماران نقرسی
Iran (Islamic Republic of)
رحیم سپاهی
۲۳:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
خیلی خوب به
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۰۸:۲۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
من چن روزی بود مچ دستم درد میکرد ک اخرش شدید شد رفتم دکتر گف اسیداوریک خونت رفته بالا حالا نظرات رو ک میخوندم بیشتر ب شصت پا اشاره شده کسی هس ک مچ دستش باشه و بهتر شده باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرفیعی منش
۱۱:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام ازاطلاعاتتون متشکرم من ازبیست وپنج سالگی دچاراین بیماری شدم اثلاهم ارثی نیست وتموم داروهاوقرصامومرتب خوردم ولی واقعادردبسیارزیادی داره دکترم خیلی رفتم فقط می‌دونم وفهمیدم تاپرهیزنکنی فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۸:۰۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
های
Iran (Islamic Republic of)
موسوي
۱۰:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
با سلام عالي بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنگام درد شدید فقط و فقط اب سرده که یکم دردشو تسکین میده یه تشت پر از اب سرد کنید و پاها رو داخل تشت بزارید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام..متاسفانه درمان نداره.من بیشتر از ده ساله مبتلا شدم و تمامی رژیم های غذایی و داروها و ورزش ها را انجام میدهم ولی آخرش دیر و زود میاد سراغم..چون بیماران کم هستند دارویی براش ساخته نمیشه..
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۱۷:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام من چند هفته است متوجه این بیماری شدم تا حالا اسمش هم نشنده بودم این دیگه چه بیماره درمان قطی نداره مثل علم پیشرفت کرده اصلان نمیدونم چی بخورم چی نخورم وهیچ دردی و بادیها دست پاندارم وزنم هم خلیی زیاد نیست یا درد دگتر نداره تا آخر عمراین درمان باید ادامه داشته باشهخواهش میکنم راهنمایم کنید من سرطان گرفتم رف شد این از سرطان هم بتهر نگرانم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۵۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سلام . سرکه سیب و آبلیمو زیاد بخورین . قرص مداسین هم خوبه دردو کم میکنه . بازم سوالی بود بپرسین
Iran (Islamic Republic of)
لیلا ابرکار
۰۱:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مچکرم از اطلاعات مفید شما استفاده کردم ومثمر ثمر بود سپاس از شما که به ما یاری میرسانید ودرایام کرونا کمک حال ما هستید
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسن پور
۲۲:۱۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۰۲ ۲۰ دی ۱۳۹۸
سلام
دوستان من نزدیک ۴۰ سالمه و در ۲۵ سالگی نقرس اومد سراغم ونزدیک ۵ سال درد الکی کشیدم تا یه دکتر به من گفت سالی ۲ بار خون بده دیگه رنگ نقرس نمیبینی و خوشبختانه همین شد الا ن خیلی ساله که دیگه درد نقرس سراغم نیامد پیشنهاد میکنم شما هم امتحان کنید .البته سماغم خیلی خوبه دم کرده .دوستانی که از مزه سماغ بدشون میاد میتونن موقعه دم کردن نبات داخلش بیندازن که خوردنش راحتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام من ۳۱ سالمه آیند درد دارم دوستان وقتی درد به سراغ تون اومد قرص خارجی اگه بود بگیرین کولشسین هر دو ساعت ۳ تا بخورید ادامه بدی تا همون روز درد از بین میره بعد این که درد تموم شد باید تریگلیسرید بیارین‌پایین که روزانه نیم‌ساعت ورزش و خوردن کپسول تریرول۲۰۰ روزی سه تا شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۵:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان من31 سالمه الان 3روزه فهمیدم نقرس دارم و الان ساعت 5 صبحه دارم از درد میمیرم . هرکسی و هر جایی نوشته یه چیزی نخور آدم نمی‌فهمه کی درست میگه کی غلط یکی میگه قهوه نخور یکی میگه بخور. افتادم تو خونه راه نمیتونم برم الآنم فهمیدم درمان قطعی ندارد.
کی خوب میشم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام
دوست عزیز نقرس درمان نداره ولی میتونی با یکم رژیم غذایی و ورزش کنترلش بکنی ک دچار حمله نقرسی نشی چون واقعا دردش غیر قابل تحمل هست ،،،من موقعی ک دچار حمله نقرسی میشم تقریبا هیچ مسکنی بهم جواب نمیده مگر امپول دگزا ک اونم خیلی عوارض داره ولی چ میشه کرد اون موقعه ای ک دردش میاد سراغ ادم دیگه ب هیچی جز خوب شدن درد فکر نمیکنی ولی در کل
میتونی از قرص الوپورینول۳۰۰با کلشی سین استفاده کنی راستی حجامت با خون دادن هم خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
نیک پور
۱۱:۳۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
دگزامتازون بزن خوب مبشی فقط پرهیز از گوشت وهرچی تو دل گوسفند ورزش بکن و خون بده خوب میشی سالی 2 بار فصد کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۴۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام . آیا لیمو ترش یا شیرین در درمان نقرس فرق دارد؟ ایا بجای ریشه زنجبیل میتوان از پودر زنجبیل استفاده کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد محمدی
۲۳:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
درد نقرس پیرم کرد بچه هایی که نقرس دارید این کلر که به اب میزنند خودش اسید اوریک بدن رو بالا میبره یک لیوان اب برابر سیصد گرم گوشت قرمزه من الان هفده ساله که نقرس دارم بهترین درمانش زنجبیله
Iran (Islamic Republic of)
اسد
۰۱:۱۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
سلام مدت سه ماه نقرس گرفتم. آزمایش اسید اوریک دادم 9.5 است دکتر میگه نقرس دارم دارو قرص آلوکیم 300 و مداسین 1و ایندوکیم 25 مصرف میکنم و هر چند روز یک بار از شدت درد آرزوی مرگ میکنم. لطفا راهنمایی کنید. اول پیش چه دکتری برم و بعد برای کاهش درد حاد چکار کنم. درد شدید و ورم در انگشت شصت پا دارم. نمیتونم راه برم. خدا همه شما رو شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام خوردن انواع حبوبات رو قط کن وگوشت قرمز نخورحجامتاز پشت ساق پا خیلی موثره
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام فقط باید اب زیاد مصرف کنید که در روز بیشتر از ۵ تا ۶ بار ادرار کنید که اسید اوریک از بدنتان به وسیله ادرار خارج شود (اب تصویه) نه قرص بخورید نه گوشت فقط اب بیشتر از بیست لیوان در روز
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
عرق سینارا نیز برای نقرس مفید می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام ، بهترین راه همان رژیم غذایی و استفاده از گیاهان دارویی که در کاهش اسید اوریک خون که باعث حمله نقرسی می شود استفاده کنید، آب زیاد ، کاهش وزن متناسب
Germany
الهام
۰۶:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
فقط استرسو از خودتون دورکنین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۹ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط گوشت نخوربد پایه اصلی نقرس گوشته و اب زیاد بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
نظرات کاربران بسیار عالی بود.باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
من مدت 7 سلل است نقرس دارم بهترین کار اینست مصرف گوشت مخصوصا گوشت گاو وگوسله که پروتیینزیادی داردخیلی مضر است خوردن قرص پرد نیزولون با نظر دکتر متخصص داخلی خیلی موثر میباشد واحتیاج به استفاده از قرص های مسکن هم نمیباشد. امدوارم تمام بیماران نقرسی شفا پیدا کنند
Australia
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۵ ساله نقرس دارم سماغ و ابلیمو و چیزای ترش مثل رب نارنج خوبه برانقرس کرفس گیلاس زنجبیلم خوبه رژیم غذایی موثره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
بطور کلی چاره این بیماری پرهیز غذایی هست .من حدود ۱۰ ساله این بیماری رو دارم .از خوردن میوه ها و غذا هایی که طبیعت سرد دارن باید اجتناب کرد .مثل هندوانه . گوجه فرنگی خیار و ... غذاها مثل تخم مرغ برنج ، ماکارونی ( که برای آدم سالمش هم سمه )کلا هر چیز سرخ کردنی . ماهی .... بخاطر اینکه برنج غذای اصلی همه ما ایرانیهاس میتونید کشمش پلو یا زرشک پلو یا با زعفران فراوان درست کنید اما زیاده روی ممنوعه. کلیه حبوبات هم مضر هست حتی اگه باد گیری شده باشه. این غذاها تا موقعی که درد دارید مضر هست
بعد خوب شدن در ماه یکی دو وعده اشکالی نداره اما قرصها نباید فراموش بشه متأسفانه تا آخر عمر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
پرهیز کلید هر درمان است
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۰:۱۶ ۳۰ تير ۱۳۹۸
همه این چیزهایی که فرمودید تاثیر دارد.ولی بیایید باده وعده غذا کنی پودر سماق روی آن بپاشید.معجزه میکند.حتی گوشت قرمز و کباب کوبیده.لیمو هم فراموش نشود
Iran (Islamic Republic of)
حاج هادی
۱۳:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۸
از نظر همه عزیزان استفاده کردم پس نتیجه می گیریم مریضی نقرس درمان قطعی نداره و مهمترین چیز پرهیز غذایی می باشد.(اللهم اشفع کل مریض).ملتمس دعا. حاج هادی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۹ ۲۸ تير ۱۳۹۸
سلام. منم دچار این دردم. هیچی مثل حبوبات مخصوصا عدس و نخود و لپه باعث این بیماری نمیشه. از حبوبات فرار کنید یا بلافاصله بعد مصرف آلوپورینول ۳۰۰ میل کنید. کلشی سین هم بدرد نمیخوره.ایندومتاسین بهتره . سوسیس کالباس هم بعد حبوبات بدترین چیزه. ولی گوش مرغ و گوسفند در صورتی که افراط نشه موردی نداره. در ضمن ماهی مخصوصا تن ماهی هم خیلی مضره. بعد مصرف آلوپورینول فراموش نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام.منم ۱۰سال میشه نقرس دارم. اون دوستانی که میگن گوشت و گذاشتن کنار ولی باز درد میاد سراغشون،میخواستم بگم تخم مرغ و شیرینیجات و شربت بسیار مضرره و باعث درد و حمله میشه،پس حتما باید رعایت اینها رو هم بکنن،منم گوشت نمیخورم ولی هر وقت تو خوردن اینها زیاده روی میکنم پام باد میکنه و درد شدیدی میاد سراغم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۸
سلام
Singapore
عباس
۱۰:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
باسلام مدت 35 سال است که درگیرم و منشا آن ارثی است همه دکتری هم رفتم وتمام رژیم غذایی را هم رعایت میکنم ولی باهمه اینها هراز چندگاهی سراغم میاد ..هفته ای یکبار که من با حمله درد قرص کلی شیسن و روزبعدش یک قرص دیکلوفناک 50 یا 100 میخورم که کم کم دردش بهترمیشه البته قرص سورنجن هم خوبه درعطاریها پیدا میشه ..درمان قطعی وجودندارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز اب خیار معجزه میکنه
Germany
نرگس
۲۳:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
منم ده ماه پیش اسلیو کردم تا حالا مشکلی نداشتم ولی از ده ماه پیش سه بارراین درد لعنتی سراغم اومده زمینگیر شدم ازدرد هرچی هم قرص میخورم اثرنمیکنه سرچ کردم ازهر هزار نفر زن یکی نقرس میگیره لطفا اگر راهی برای رهایی از تورم سراغ دارید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام من دوساله این دردو دارم چندبار زالو درمانی کردم روی پامووخیلی خیلی بهترشدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان من در حدود ۱۰سال میشه این بیماری رو دارم .تمام راهای درمان رو روش پیاده کردم بهترین راه درمان در زمان درد شدید .در شصت پا گذاشتن زالو در همان نقطه که با مکیدن خون اون نقطه وترشح بزاق زالو باعث کاهش درد و از بین رفتن تورم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام
، اميدوارم ايمانتون محكم بشه و براتون كسب درجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام منم چندين سال درگير اين مرض لعنتيم ورزش ميكني نميشه نميكني نميشه غذا ميخوري نميشه ميخوري نميشه سيگار ميكشي بدتر ميشه قرص ميخوري بد عادت ميشه من كه بريدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
اب فراوان همراه با چند قطر آبلیمو بدون شکر
زنجبیل تازه
قهو. سیب درختی. اب کرفس یا جعفری. وپیاده روی خیلی مفید هست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان،ان شاالله همه بیماران از هر نوع بیماری در امان باشن ،اما نقرس ک الان ده سال هست این بیماری منو اذیت میکنه ،دوستان قهوه خیلی خوب جواب داده .چ قهوه سبز یا قهوه های دیگه مثل اسپرسوحتما استفاده کنید ،دوستان حتما جواب میده ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام دوستان من از قرص مداسین ۱ وآلوپورینول ۱۰۰ استفاده میکنم و الان حدود یک سال ونیمی که گوشت قرمز و مرغ نمیخورم ولی بازم دست و پا و کتفم درد دارن
نظرتون برام مهمه دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
برای پایین اوردن اسید اوریک روزانه در هر وعده یک عدد سیب درختی را خرد کرده در نیم لیتر اب به مدت ربع ساعت بچوشانید ومصرف کنید واستفاده از سیب درختی خام یا پخته شده اوریک اسید را خنثی ومانع تشکیل اوریک اسید میشود همچنین باید به یاد داشته باشید مصرف زیاد سیب درختی باعث پایین امدن فشار خون ولاغر شدن وفراموشی تقریبی میشود اما سطح اسید اوریک بدن را در حالت مصرف چوشانده ان سریع پایین می اورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام چی بخوریم درد نقرسم کم بشه
France
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام برای درمان نقرس ساقه و برگ کرفس و جعفری و لیمو ترش و یک لیوان اب را باهم مخلوط کنید و ناشتا میل کنید ..انشالله جواب بده من برای همسرم انجانم دادم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام خدمت دوستان منم حدود۱ساله به این مریضی دچارشدم الان حدود ۳روزه دوباره اومده سراغم قوزک پام تا انگشتام ورم کرده وراه رفتنمو خیلی سخت کرده ممنون میشم راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوستان
منم چند سالی هست گرفتارم وبه نظرم رژیم غذایی خوردن قرص آلوپرنول و صدالبته ورزش سبک روزانه خیلی مفیده
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام دوستان عزیز درد درمان نقرس فقط فقط رژیم غذایی ساده روزی نیم ساعت فعالیت بدنی خوردن اب روزی ۸-۱۰لیوان مهم تر ازهمه فعالیت بدنی (نیم ساعت در روز پیاده روی یا نرمش )
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۱:۰۴ ۲۱ دی ۱۳۹۷
سلام من خيلي وقته درگيرشم خيلي راهها رو امتحان كردم ولي بهترينش رعايت رژيم غذايي و خوردن مايعات ولي در موقع درد الفن ايكس ارومش ميكنه ارزوي سلامتي براي همه بيماران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۷ دی ۱۳۹۷
سلام خدمت دوستان حتما کاهش وزن و استفاده از کفش مناسب و خوردن آب زیاد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۲:۵۶ ۰۵ دی ۱۳۹۷
دوستان بشدت از نقرس رنج میبرم راهنمایی کنید الان یک ماه شده که هیچ غذای پروتئین دار نمیخورم.آب زیاد میخورم ولی همچنان مچ پا داغون کرده منو دارم دیونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.زالورومحل درد فوراً جواب میده منم همینطور بودم واین کاروکردم برطرف شد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
قرص آلوپرینول روزی 1عدد.پرهیز غذائی مصرف سماق
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۹:۲۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
خسته شدم بخدا دردش پیرم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
اين بيماري مادام العمر است و درمان ندارد و هرازگاهي كه سطح اسيد اوريك خون بواسطه مصرف پروتيئن افزايش پيدا ميكند اسيد اوريك عمدتا" در مفصل شصت پا تجمع ميكند و باعث درد شديد ميشود ، در زمان حمله نقرس بهترين مسكن ديكلوفناك سديم و مصرف كلشي سين است البته مصرف ديكلوفناك بعد از رفع درد بايستي قطع شود ولي كلشي سين را مادام روزي يك عدد استفاده كرد .
و رژيم رژيم و رژيم غذايي مصرف آب زياد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۷
خدا وند به همه بیماران شفا بده به ابروی این بیمار ها مرام مورد لطف خودش قرار بده
Finland
رضا
۲۱:۱۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوستان منم نقرس دارم و فقط به من اینجوری جواب داده و هر وقت انجام نمیدم میاد سراغم .تازه در زمانی که این کار را انجام میدم گوشت و هر نوع پروتیین هم میخورم .من هر روز صبح یک لیوان اب کرفس با یک لیمو درونش میخورم و وووو ورزش یادتون نره باید حتما ورزش کنید هر روز من بدنسازی کار میکنم اونم با شدت عرق کنید و خسته بشید و اب مصرف کنید زیاد این خیلی خوب و سالمه البته گیلاس بخورید اگه تونستید اگه نه روی غذاتون سماق بریزید حتما.این ساده ترین راه هست اگه ورزش نکنید گرفتار میشید. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
حواستون باشه کلشی سین یا همون مداسین به شدت روی آنزیمهای کبد تاثیر میگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام امیدوارم که تمامی بیماران خوب بشن من هم سه سال هست دچار این بیماری هستم دکتر هم زیاد رفتم برای چند روز خوبه بعدش شدتش زیادتر میشه خواهشمندم اگه راه خوب یا دکتر خوب سراغ داره بهم بگه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۱۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
باسلام -من هنوز دکتر نرفتم ولی قوزک پام خیلی درد می کنه خدا کنه نقرس نباشه
Iran (Islamic Republic of)
دکترپاک طینت
۰۵:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
پرهیز از گوشت اساس درمان نقرس است .....پرهیز ...پرهیز ....پرهیز.....ومصرف آب فراوان....
Iran (Islamic Republic of)
دکتر پاک طینت
۰۷:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
سعی کنید هرگز به خاطر درد مخدر مصرف نکنید.چون بعداز مدتی کوتاه بی اثر می شود واعتیاد هم روی دست شما می ماند.من کلینیک ترک اعتیاد دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
متاسفانه من فکر کردم انگشت شست پام شکسته رفتم اونو گچ گرفتم بعداز15روز بهتر که نشد بدتر شد
United States of America
سهراب کیاهستم
۰۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
من خودم دچارهمین بیماری هستم وبه این نتیجه رسیدم بهترین درمان برای مقابله بااین بیماری یک رژیم غذایی مناسب همراه باورزش سبک هست
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۶:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
با سلام به همه دوستان
بیماری نقرس کم کم باعث آرتروز و دردهاي زيادتري می شود
درمان پزشکی آن استفاده از قرص ايندو متاسین در هنگام درد و قرص کلشیسن است
در هنگام نبود درد استفاده از قرص الوپرینول برای تمام عمر است
دو قرص اول عوارض دارد و پس از قطع درد استفاده نشود بهتر است
راه حل مفید دیگر کم کردن وزن و رسیدن به وزن مناسب یعنی به طور ساده قد منهاي 100 است خوردن آبلیموی خانگی مخلوط با عسل روزانه ورزش های سبک مانند پیاده روی و یوگا است
دقت کنید روزه گرفتن و دادن گرسنگی به خود باعث افزایش اسید آوریک و بدتر شدن می شود
خوردن آب هرچه بیشتر باعث بیشتر شدن ادرار و کاهش امید آوریک می شود
استفاده از مکمل های مولتی مونرال و آمپول نورووبیون و مکمل گلوگوزامید باعث کاهش درد می گردد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۲۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من 31 سالمه و 2 سال پیش دچار درد پهلو و کشاله ران شدم که بهم گفتن سنگ کلیه داری و آزمایش دادم اسید اوریکم 6.7 بود که حداکثر نرمالش توی آزمایش نوشته بود 6.1 . از اون موقع موضوعات من شروع شده یه دکتر میگه من نقرس دارم و داروی نقرس بهم میده یکی دیگه میگه اینا چیه میخوری و خانم هااصلا نقرس نمیگیرن اونم توی این سن !!
بعد از اون هر وقت آزمایش دادم اسید اوریکم نزدیک به 6 بود ولی توی رنج نرمال بود ولی من هم شصت پاهام درد میکنه گاهی هم مچ پاهام و جدیدا لاله ی هر دو گوشم یکدفعه داغ و به شدت قرمز میشه و میسوزه و بعد از چند دقیقه از بین میره ، بدنم هم به شدت خارش داره بعضی اوقات، تمام تست های روماتیسم هم دادم مشکلی نداشتم .
من واقعا خسته شدم نمیدونم باید چه دکتری برم ، اصلا نمیدونم واقعا نقرس دارم یا نه ؟؟!!!!!!!
من قصد دارم که بچه دار بشم واسه ی همین خیلی نگرانم .
ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم ؟!!!!!!!!!!!!
واقعا خسته شدم انقد دکتر رفتم و هیچ کدوم سعی نکردن علت این موضوع رو پیدا کنند و یا گفتن نقرس نیست یا گفتن هست فقط از روی جواب تست اسید اوریکم .

توروخداااااااااا اگه میتونین کمک کنین .
مرسی
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
خدا همه بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۲۹ ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
با سلام
مطمین باشین نقرس دارین و چیزه خاصی نیس از مصرف گوشت صرف نظر کنین و بیشتر میوه مصرف کنین قرصم نخورین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
من 31 سالمه و 2 سال پیش دچار درد پهلو و کشاله ران شدم که بهم گفتن سنگ کلیه داری و آزمایش دادم اسید اوریکم 6.7 بود که حداکثر نرمالش توی آزمایش نوشته بود 6.1 . از اون موقع موضوعات من شروع شده یه دکتر میگه من نقرس دارم و داروی نقرس بهم میده یکی دیگه میگه اینا چیه میخوری و خانم هااصلا نقرس نمیگیرن اونم توی این سن !!
بعد از اون هر وقت آزمایش دادم اسید اوریکم نزدیک به 6 بود ولی توی رنج نرمال بود ولی من هم شصت پاهام درد میکنه گاهی هم مچ پاهام و جدیدا لاله ی هر دو گوشم یکدفعه داغ و به شدت قرمز میشه و میسوزه و بعد از چند دقیقه از بین میره ، بدنم هم به شدت خارش داره بعضی اوقات، تمام تست های روماتیسم هم دادم مشکلی نداشتم .
من واقعا خسته شدم نمیدونم باید چه دکتری برم ، اصلا نمیدونم واقعا نقرس دارم یا نه ؟؟!!!!!!!
من قصد دارم که بچه دار بشم واسه ی همین خیلی نگرانم .
ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم ؟!!!!!!!!!!!!
واقعا خسته شدم انقد دکتر رفتم و هیچ کدوم سعی نکردن علت این موضوع رو پیدا کنند و یا گفتن نقرس نیست یا گفتن هست فقط از روی جواب تست اسید اوریکم .

توروخداااااااااا اگه میتونین کمک کنین .
مرسی
۱۲
آخرین اخبار