شیراز؛

مشارکت مانع‌شوندگان توسعه پالایشگاه شیراز در قتل قربانیان تصادفات

فرماندار شیراز گفت: کسانی که در توسعه پالایشگاه شیراز سنگ‌اندازی می‌کنند در قتل مردمی که در جاده‌ها کشته می‌شوند، شریک هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز بعد از ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان شیراز اظهار کرد: باوجودی که رئیس‌جمهور جلو چشم مردم این استان کلنگ گشایش پالایشگاه را بر زمین زد، توسعه آن هنوز راکد مانده است.
وی افزود: کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه در راه‌اندازی پالایشگاه سنگ‌اندازی می‌کنند در قتل کسانی که در جاده‌ها کشته می‌شوند شریک هستند و مردم هرگز آن‌ها را نمی‌بخشند.
این مقام مسئول بیان کرد: امروز ما 45 درصد فرآورده‌های نفتی را در داخل این استان تولید می‌کنیم و 55 درصد آن نیز از اصفهان وارد می‌شود که این تردد در جاده‌ها برای حمل سوخت موجب تصادف و کشته شدن بسیاری شده است.
عالیشوندی ادامه داد: با وجود تأکید معاون رئیس‌جمهور بر توسعه این پالایشگاه برخی از افرادی که مانع توسعه این مجموعه شده‌اند به علت منافع شخصی خود دست به این کار می‌زنند.
وی افزود: همگی ما امروز فریاد اشتغال می‌زنیم اما این پالایشگاه که در 30 کیلومتری شیراز واقع‌ شده و یک موقعیت خوب برای اشتغال‌زایی فراهم کرده است، این‌قدر مورد بی‌مهری واقع می‌شود.
فرماندار شیراز ادامه داد: برای مسئولان و هر کسی که مانع توسعه این پالایشگاه می‌شود متأسفم و این سؤال را دارم که آیا در شرایطی که مملکت این‌قدر دچار مشکل است نمی‌شود با حفظ استانداردهای محیط‌ زیست، این پالایشگاه توسعه پیدا کند؟
این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: چرا با گذشت یک سال فعالیت رسمی، پالایشگاه آغاز نمی‌شود، پالایشگاهی که 2 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: دو انتخابات سرنوشت‌ساز را در پیش داریم که بسیار سخت است و همگی باید حساسیت‌های قومی و منطقه‌ای را در نظر داشته باشیم.
وی همچنین اظهار کرد: هنوز به خاطر انتخابات پارسال بدهکار هستیم و تمام مدیران این استان باید تلاش کنند بستر خوبی برای حضور مردم فراهم شود.
فرماندار شیراز همچنین عملکرد دولت را ارزیابی کرد و گفت: نرخ رشد اقتصادی، تثبیت قیمت‌ها، تولید و فروش نفت نسبت به چهار سال پیش قابل‌ مقایسه نیست.
وی افزود: کسانی که می‌گفتند تحریم‌ها کاغذپاره است باید بدانند بیشتر طرح هایی که مشمول زمان شد و راه‌اندازی آن طول کشید، یکی از دلایل اصلی توقف آنها، همان تحریم‌ها بود.
عالیشوندی ادامه داد: دولت ابزار رسانه ندارد و اگر باشد نیز در اختیار دولت نیست و تنها ابزار ما شبکه مجازی است که باید خدمات دولت به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند که از چهار سال پیش در کشور چه اتفاقی افتاده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار