اهواز؛

اختصاص اعتبار میلیاردی به بازسازی آمبولانس های اورژانس 115

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان از اختصاص 8 میلیارد ریال برای بازسازی آمبولانس های اورژانس 115 استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهیار میرخشتی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان اظهار کرد: از سال گذشته این بودجه برای بازسازی کابین های عقب آمبولانس ها از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هیات رئیسه دانشگاه مصوب و از نیمه دوم امسال تامین شد.

وی افزود: این میزان اعتبار به دلیل اولویت کار فوریت های پزشکی و حساسیت خدمات رسانی در این حوزه اختصاص یافته است که کار توسط یکی از شرکت های داخلی در استان انجام می شود.

میرخشتی بیان داشت: این شرکت هر ماه کابین عقب دو دستگاه آمبولانس را با بودجه مصوب شده بازسازی می کند که سقف آن برای هر دستگاه آمبولانس 130 میلیون ریال است.

رئیس اورژانس 115 خوزستان تصریح کرد: همزمان نمی توان همه آمبولانس ها را از رده خارج کرد تا بازسازی با کیفیت انجام شود ، این برنامه ریزی با این هدف صورت گرفته تا در روند خدمات رسانی اختلالی ایجاد نشود.

وی گفت: در حال حاضر 200 دستگاه آمبولانس در استان وجود دارد و امسال تا کنون پنج دستگاه کامل بازسازی و وارد چرخه فعالیت شده است.

شهیار میرخشتی اذعان داشت: پیش از تصویب این بودجه، تعمیرات آمبولانس ها به صورت پراکنده انجام و به صورت موردی هر آمبولانس در صورت نیاز از هزینه های دانشگاه بازسازی میشد.

وی خاطرنشان کرد: کابین عقب آمبولانس ها قبلا وارداتی بود سپس شرکت های مادر تخصصی کابین بندی درداخل کشور اقدام به تولید این دستگاهها کردند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به حجم ماموریت ها و همچنین ناهمواری های جاده ها و مسیر ها ، کابین های آمبولانس ها در معرض فرسودگی هستند، از سال 88 به بعد بازسازی آن ها به شرکت های بزرگ خارج از استان داده نشد و برای صرفه جویی در هزینه و زمان در حال حاضر در داخل استان توسط یکی از شرکت های بومی انجام می شود.

میرخشتی اظهار بیان داشت: هزینه های بازسازی آمبولانس ها توسط شرکت بومی استان، 50 درصد کمتر از هزینه شرکتهای داخلی در تهران انجام می شود.

رئیس اورژانس 115 خوزستان گفت: در این مدت 40 دستگاه کابین عقب آمبولانس و 30 دستگاه سیستم اکسیژن رسانی مرکزی آمبولانس های استان بازسازی شد.

وی اظهار کرد: اورژانس 115 خوزستان در مجموع 142 پایگاه شامل 51 شهری و 91 جاده ای دارد که ازاین تعداد سهم دانشگاه علوم پزشکی اهواز96 پایگاه شامل 37 شهری و 59 جاده ای است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.