تبریز؛

تاسیس صندوق توسعه صادرات کشمش در شهرستان ملکان

فرماندار ملکان با اشاره به پتانسیل این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور، از تاسیس صندوق توسعه صادرات کشمش و انگور در ملکان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛باقر خانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: این صندوق در راستای حمایت از تولیدکنندگان و صادر کنندگان انگور و کشمش شهرستان تاسیس می شود.

وی افزود: بازاریابی در خارج از کشور و تلاش برای صادرات بیشتر کشمش به نام این شهرستان از اهداف دیگر تاسیس صندوق توسعه صادرات انگور و کشمش است.

فرماندار ملکان با اشاره به افزایش 110هزار تنی تولید انگور این شهرستان در مقایسه با سال گذشته و افت قیمت انگور خواستار حمایت از تولیدکنندگان انگور و کشمش شد و گفت: متاسفانه کاهش شدید قیمت این محصول حتی کفاف هزینه های آن را نمی کند.

خانی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از کاهش قیمت کشمش و انگور توجه به بازارهای خارجی است که باید مسئولان ذیربط زمینه را برای آن فراهم نمایند.

وی افزود: بیشترین محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به خارج از کشور مربوط به کشمش شهرستان ملکان است که توجه به صادرات بیشتر علاوه بر ایجاد اشتغال، باغداران را به تولید بیشتر ترغیب می کند.

شهرستان ملکان با 11هزار هکتار باغ انگور و تولید 260هزار تن در سال مقام اول استان و رتبه سوم کشور را داراست.

سالانه بیش از 50 هزار تن کشمش از این شهرستان به ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال به خارج از کشور صادر می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.