اهالی بهارستان در اینستاگرام چه می گویند؟/33

از نامه انتقادی جوانان بیکار گچسارانی تا تبریک نماینده رشت به مناسبت روز جهانی هواپیما

در این بسته پست هایی از نمایندگان مجلس را که در 24 ساعت گذشته در شبکه اجتماعی اینستاگرام با کاربران به اشتراک گذاشته اند برای شما مخاطبین گرامی گردآوری کرده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش فضای مجازی، شبکه های اجتماعی جایگاه ویژه ای دربین کاربران اینترنتی پیدا کرده است لذا امروزه از آن به عنوان بستری برای تعامل و ارتباط دو سویه بین کاربر و مخاطب استفاده می شود.در همین راستا نمایندگان مجلس به عنوان رکن اصلی نهاد قانون گذاری در کشور در قالب پست های اینستاگرامی مردم کشور را در جریان فعالیت های خود قرار می دهند.

علی لاریجانی نوشت:
"اندونزی از کشورهای بسیار موثر و بزرگ جهان اسلام است و همیشه روابط بسیار نزدیکی با ایران داشته است. مشی این کشور در مسائل مهم و در ارتباط با ایران همواره از رفتار خردمندانه ای برخوردار بوده است.نشست خبری مشترک با رئیس مجلس مشورتی اندونزی15 آذر ماه 1395."



محمد دامادی نماينده ساری و مياندورود نوشت:
"جلسه مجمع نمایندگان استان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور ،وزیر محترم جهاد و وزیر ارشاد."



غلامرضا تاجگردون نماينده مردم گچساران و باشت در مجلس شوراى اسلامى نوشت:
"جمعي از جوانان همشهريم كه درد بيكاري دارند در پيج گچساران نامه انتقادي به من نوشتند و اينچنين گفتند كه سايتها در زمينه چاپ ان همراهي نكردند. در پيج خودم كه فكر كنم بينتده ان كم نباشد گذاشتم تا پيامشان را بخوانم و بخوانند. خدمت دوستان عرض كنم درد بيكاري جوانان ايران زمين را بيش از انكه فكر ميكنيد درك ميكنم. درد ما درمانش سخت است. تمام تلاشم را انجام ميدم و فكر ميكنم به لطف خدا در مسيري كه قول دادم خواهيم رفت. همراهي ميخواهم و دعاي خير كه انشالله ميدانم كشور را خدا رها نخواهد كرد."




دکتر سید راضی نوری نماینده مردم شوش دانیال در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"دکتر سیدراضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس در گفت :فرار آب از سرچشمه‌های کارون/ متهم کیست؟! عدم مدیریت منابع آبی در سرچشمه‌های کارون و خشک شدن تالاب‌های خوزستان خسارات سنگینی به کشاورزان منطقه وارد کرده و باعث افزایش آلودگی هوا شده است."



فریده اولادقباد نماینده مردم شریف تهران، اسلامشهر، ری، پردیس و شمیرانات نوشت:
"اولاد قباد در دانشگاه امیرکبیر: پیگیر فسادهای مالی در مجلس هستیم. یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان فسادهای اداری و مالی و رانت‌خواری را مورد پیگیری قرار می‌دهند.
 فریده اولاد قباد در همایش «دانشجو، سفیر ‌آزادی» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: ما در مجلس پیگیر فسادهای اداری و مالی و رانت‌خواری هستیم. فسادهایی که حق‌الناس شما عزیزان است و پایمال کردن خون شهداست. لذا ما از فیش‌های نجومی تا املاک نجومی تا صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری خواهیم کرد.

وی در واکنش به شعار دانشجویان درباره حصر نیز گفت: ما پیگیر مطالبات بحق شما دانشجویان و مردم هستیم و ان‌شاءالله بر اساس قانون اساسی و مر قانون همه مواردی که از مطالبات اساسی مردم و دانشجویان است را پیگیری می‌کنیم. نماینده مردم تهران در ادامه دانشجویان را عامل پیشرفت همه جانبه کشور عنوان و خاطر نشان کرد: اگر شما دانشجویان نباشید کشور از نظر پیشرفت دچار مرگ مغزی خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت شهدای دانشجو اظهار کرد: آن‌ها امنیت، آرامش و نفی هرگونه استبداد را برای ما به ارمغان آوردند.

اولاد قباد با اشاره به برخی چالش‌های حوزه آموزش عالی تصریح کرد: پایین بودن سطح تعامل آموزش عالی با نیازهای نقش اقتصادی کشور، توسعه نامتوازن ، روند کاهش کیفیت در آموزش عالی، ارتباطات ناکافی آموزش عالی و مراکز پژوهشی در عرصه بین‌المللی ،‌ضعف زیرساخت‌های ‌آموزش عالی و عدم رعایت عدالت آموزشی از مواردی است که ما آن را در کمیسیون آموزش پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم درباره متناسب سازی جمعیت دانشجویی در دانشگاه ها و قانون‌مند کردن اعطای بورس تحصیلی به واجدین شرایط اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی مغفول مانده است گفت:‌ ما نباید کشور را از چرخش نخبگان محروم کنیم چرا که در این صورت کشورمان به جایگاه شایسته نخواهیم رسید لذا وظیفه دولت و حاکمیت این است که از همه نخبگان در حوزه های مختلف استفاده کنند تا کشور به رشد و توسعه متوازن و پایدار برسد.

وی با بیان اینکه دانشجویان پیاده نظام احزاب و جناح های سیاسی نیستند گفت : دانشجویان مغز متفکر جامعه و فرهیختگان جامعه هستند و ما نباید آن‌ها را به سمت سیاست زدگی ببریم بلکه باید سیاست ورزی بر اساس عقلانیت و تدبیر انجام شود. "



زهرا ساعی نماينده مردم  تبريز،اسكو و آذرشهر در مجلس شوراى اسلامى عضو كميسيون اجتماعى نوشت: 
"شصت و سه سال قبل در چنین روزی،سه یار دبستانی در راه مبارزه با استکبار،جان خود را فدای وطن و مردم کشورشان کردند تا فریاد تظلم خواهی را به نسل های آینده منتقل کنند، جنبش دانشجویی در ایران همواره خواهان رسیدن به سه آرمان مهم بوده است،استقلال طلبی،استکبارستیزی و عدالت خواهی، در زمان رژیم ستمشاهی، دانشجوها بودند که وظیفه ی محوریت مبارزه با استکبار را برعهده گرفتند تا در سایه ی رهبری امام امت و به کمک آحاد ملت ،انقلاب اسلامی را به پیروزی و خون شهدا را به ثمر برسانند تا اولین آرمان مهم خود که همانا رسیدن به استقلال بود به دست بیاورند.  بعد از انقلاب شکوهنمد اسلامی هم دانشجویان نشان دادند در همه حال کنار رهبر و مردمشان هستند و جنبش و حرکاتشان در راستای حق طلبی و عدالت خواهی است،  حضرت امام(ره) با آگاهی از قدرت و تأثیرگذاری این قشر در جامعه،دانشجویان مسلمان را رهبران آینده نامیده و مسئولیت نگهبانی از دو‌ امانت بزرگ الهی یعنی استقلال و آزادی را که از دام دو قطب شرق و غرب با مجاهدت و فداکاری ملت عظیم الشان ایران به دست آمده بود،به این عزیزان سپردند.  مقام معظم رهبری (دامت برکاته) نیز همیشه از دانشجویان انتظار داشته اند که بدنبال سیاست گری و برخوردار شدن از قدرت و فهم و تحلیل سیاسی که همانا از نیازهای مبرم دانشجویان و دانشگاه هاست،باشند و همیشه فریاد عدالت‌خواهی را با توجه به قانون اساسی در جامعه سر بدهند و عدالت اجتماعی را از دستگاهها متوقع باشند  من هم به نوبه ی خود این روز تاریخی را به همه ی ملت ایران بالاخص دانشجویان که پرچمدار علم و پیشرفت در جامعه هستند تبریک می گویم. امید است این قشر فرهیخته با سرلوحه قرار دادن آرمانهای اسلامی و ارزشهای ملی خویش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور تلاش کرده و در این راه مقدس،موفق و پیروز باشند."



مهرداد لاهوتی نماینده مردم  شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این جلسه با تصمیماتی در خصوص تکمیل سالن های فرهنگی استان،تکمیل کتابخانه ها،ساختن یک فیلم فاخر در استان و کمک به برگزاری جشنواره ها به پایان رسید.95/9/15"



روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"
در كنار كاپيان حجازی از پیشکسوتان پرواز کشور"



غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادی نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"روز جهانی هواپیمایی گرامی باد."



نماینده مردم شریف شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نوشت:
"ارائه چالشهای صنعت بيمه توسط حجه الاسلام موسوی لارگانی در جلسه كميسيون اقتصادی با رئيس كل بيمه مركزی و مديران عامل شركتهای بيمه (٩٥/۰۹/١٥)."




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار