صدور حکم استرداد ۳ سرباز ارتش ترکیه از سوی دادگاه یونان

دادگاهی در یونان تصمیم گرفته است تا سه سرباز ارتش ترکیه را که پس از کودتای نظامی نافرجام جولای به این کشور گریخته اند، به آنکارا بازگرداند.

صدور حکم استرداد ۳ سرباز ارتش ترکیه از سوی دادگاه یونانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازرویترز، یکی از وکلای سربازان فراری ارتش ترکیه تاکید کرد: دادگاهی در یونان تصمیم گرفته است تا سه سرباز ارتش ترکیه را به آنکارا مسترد کند.

این سه سرباز از جمله هشت نظامی ارتش ترکیه هستند که با یک فروند بالگرد نظامی پس از وقوع کودتای جولای وارد یونان شدند و درخواست پناهندگی دادند. ترکیه سربازان فراری را به مشارکت در کودتای نظامی نافرجام متهم کرده و آنها را خائن دانسته است. این سربازها نیز کلیه این اتهامات را رد کرده اند.

دادگاه یونان حکم داده است که سه خلبان باید به ترکیه باز گردانده شوند تا مورد محاکمه قرار گیرند. این سربازان به حکم دادگاه یونان اعتراض کرده و خواستار تجدیدنظر شده اند.

روز دوشنبه همین دادگاه با استرداد سه افسر ارتش ترکیه که مظنون به دست داشتن در کودتای نظامی نافرجام 15 جولای هستند، مخالفت کرده بود. دادگاه یونان اعلام کرده است که امنیت شخصی این سه افسر ارتش در صورت استرداد به ترکیه، در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

آنکارا خواستار استرداد افسران ارتش و محاکمه آنها به اتهام مشارکت در کودتای نظامی ماه جولای شده است. افسران ارتش اعلام کرده اند که آنها در ترکیه با محاکمه عادلانه ای روبرو نخواهند شد.

ترکیه از زمان وقوع کودتای نظامی نافرجام اواسط جولای تاکنون وضعیت فوق العاده اعلام کرده و در این مدت هزاران نفر از مخالفان دولت به اتهام مشارکت در کودتا و طرفداری از جنبش گولن بازداشت و یا از کار تعلیق و برکنار شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار