شیراز؛

شیراز میزبان سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج

نخستین خانه سرود و صنایع دستی هنرمندان کشور در شیراز همزمان با برگزاری سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج در شیراز افتتاح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا منتظری رئیس بسیج هنرمندان کشور گفت: هدف از تشکیل خانه سرود، کادرسازی با اولویت سرود و آواهای انقلابی و پاسخگویی به نیازهای مورد نیاز انقلاب اسلامی در مناسبت ‌های مختلف است.
وی افزود: جشنواره سوم با عنوان ترنم بیداری است و در 20 محور برگزار می ‌شود.
منتظری از محور های جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج را قلمرو ارزش ‌های اسلامی، مدافعان حرم، استکبار ستیزی و سایر موضوع ‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: در جشنواره امسال حدود 570 اثر موسیقی در بخش ‌های سرود، پاپ و موسیقی محلی و سنتی به دبیرخانه جشنواره راه یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره 400 شرکت ‌کننده از سراسر کشور برگزیدگان آثار فاخر خود را در معرض ارزیابی قرار می ‌دهند.
منتظری بیان کرد: آئین افتتاحیه این رویداد 26 آذرماه در حرم شاهچراغ (ع) برگزار و پس از آن نیز ارزیابی گروه ‌های شرکت‌کننده در 27 تا 29 آذر انجام می ‌شود.
او تصریح کرد: برای ارزیابی و داوری جشنواره از کارشناسان متخصص دعوت شده و این افراد شامل حسین ده ‌پیر، جمشید جم، هوشنگ جاوید، صدری، کاظمی، مهدوی، بابک رضایی، گلریز، مرتضوی، کیانی و سایر متخصصان عرصه موسیقی و سرود های کشور هستند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
سلام
چه گروه هایی به جشنواره راه یافتند ؟