یزد؛

چاره اندیشی برای طبقه‌بندی زندانیان

موضوع آسیب‌های اجتماعی فراقوه‌ای است و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به‌تنهایی در این راستا عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرکل زندان‌های استان گفت: مشکلات جامعه با زندانی شدن افراد حل نمی‌شود، بلکه این رویکرد در مورد جرم‌هایی جواب می‌دهد که شرایط خاص داشته باشند.

رضا ذوالفعلی نژاد افزود: مدت زندانی بودن برخی افراد در برخي مواقع 3 تا 10 روز است که معتقدیم باید دربارۀ این گروه از افراد چاره‌اندیشی شود زیرا پیامدهای برچسب‌زنی به این افراد بیشتر از نتایج آن امیدوار کننده است.

وی با اشاره به نقش تحصیلات در جلوگيری از بروز جرم و آمارهایی در این باره توسط زنان اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشترین جرائم از سوی زنان بی‌سواد و زیردیپلم صورت گرفته؛ به‌ گونه‌ای‌ که 28 درصد زندانیان زن بی‌سواد و 34 درصد آنها تحصیلات ابتدایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی‌ رسانی به زنان و آموزش و خوداشتغالی آنان به ویژه در میان زنان خانه‌دار و زنان 25 تا 40 سال که بخش بزرگی از زندانیان زن را به خود اختصاص داده‌اند ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: اصلاح و تربیت افراد از مهمترین اهداف اداره‌ کل زندان‌های استان می باشد و موضوع آسیب‌های اجتماعی فراقوه‌ای است و هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به‌تنهایی در این راستا عمل کند.

مدیرکل زندان‌های استان تراکم جمعیت زندانیان را از مشکلات این اداره كل دانست و گفت: طبقه بندی زندانیان بر اساس سن و نوع جرم ضروری است و هرچند سعی می‌شود این طبقه‌بندی انجام شود اما این اداره فضای کافی برای طبقه‌بندی زندانیان زن را ندارد که لازم است در این باره چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار