اصفهان؛

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌ الله موسوی اردبیلی در اصفهان برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌ الله عبدالکریم موسوی اردبیلی امروز با حضور علما، روحانیون، اقشار مختلف مردم و مسئولان استان در مسجد سید اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین ' علی نصر ' از استادان حوزه علمیه قم در این مراسم با اشاره به شخصیت برجسته این عالم ربانی، گفت: مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی انسانی ذو جهات بود که در تمام صحنه ها و میدان های انقلاب به خوبی حضور داشت و به وظیفه خود عمل کرد.
وی با اشاره به مقام علمی، فرهنگی و فقهی آیت الله موسوی اردبیلی گفت: ایشان تلاش های بسیاری را برای حفظ دین و ارزش های اسلامی انجام داد و کارنامه پر ثمری در این زمینه از خود به یادگار گذاشت .
این استاد حوزه علمیه قم، افزود: آیت الله موسوی اردبیلی در صحنه های مختلف تدریس در حوزه های علمیه،و صحنه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اقدام های موثری انجام داد.
وی از آیت الله موسوی اردبیلی به عنوان یکی از چهره‌ های ممتاز جهان اسلام نامبرد و افزود: آیت الله موسوی اردبیلی در طول حیات خود تألیفات گرانسنگی در علوم اسلامی، فقه و حقوق به یادگار گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمین نصر با تأکید به اینکه آیت الله موسوی اردبیلی حرکت در مسیر اعتدال و عدالت تأکید داشت، اضافه کرد: نمی ‌توان از اقدام ها و نقش این عالم بزرگ در انقلاب اسلامی و تبیین آرمان ‌های انقلاب چشم پوشی کرد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله موسوی اردبیلی انسانی درد آشنا بود و به خوبی با مشکلات جامعه، آشنایی داشت، گفت: این عالم ربانی با مشکلات جامعه آشنایی کامل داشت و با تمام توان برای برطرف شدن این مشکلات تلاش و کوشش کرد.
وی افزود: راه ‌اندازی مجموعه مدرسه های مفید و کانون توحید تهران یکی از مهمترین اقدام این عالم بزرگوار بود.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز فقدان ایشان برای جامعه اسلامی خلائی جدی محسوب می شود.
آیت الله موسوی اردبیلی از روز دوشنبه اول آذر امسال به دلیل عارضه قلبی و گوارشی در بیمارستان لاله تهران بستری شد و روز چهارشنبه سوم آذر پس از سکته مجدد قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
وی از مراجع تقلید و متولد سال 1304 در اردبیل بود که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال 1360 تا 1368 ریاست دیوان عالی کشور را به عنوان عالی ترین مرجع قضایی کشور برعهده داشت.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.