معین سوادآموزی افغانستان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

نظام آموزشی افغانستان در تطبیق کتب و اساتید با شرایط روز موفق نبوده است

معین سوادآموزی افغانستان گفت: نتوانسته‌ایم کتب و نیروهای جدیدی را با توجه به شرایط امروز جامعه به این بخش تزریق کنیم و به‌همین دلیل گاهی خود مواد آموزشی مبلغ افراط‎گرایی هستند.

سردار محمد رحیمیدکتر سردار محمد رحیمی معین سوادآموزی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در کشورش با بیان اینکه دولت افغانستان توانایی کافی برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان و دانشجویان را ندارد، اظهار داشت: ورود بخش خصوصی به ارائه خدمات آموزشی بهتر و با کیفیت‌تر کمک خواهد کرد.

معین سوادآموزی افغانستان با اشاره به اینکه کیفیت آموزش در مدارس دولتی به‌ دلیل مسائل اجرایی و بروکراتیک پائین‌تر است، افزود: تجارب کشورهای دیگر در بهره‌مندی از امتیازات بخش خصوصی نشان می‌دهد آن‌ها سریع‌تر توانستند در بخش آموزش و پرورش به اهدافشان نائل شوند.

وی با اشاره به انتقادات برخی اعضای پارلمان افغانستان درباره تاثیر کتاب‌های دانشگاهی در ترویج خشونت و افراط‌گری در جامعه افغانستان نیز گفت: نظام آموزشی افغانستان در  بخش مواد آموزشی بویژه کتب فرهنگ اسلامی مشکلات خاص خود را دارد. 

سردار محمد رحیمی با تصریح اینکه هنوز کتاب‌های آموزشی در افغانستان با ادبیات و سنت طالبان و پیش از تدریس می‌شود، بیان داشت: ما هنوز نتوانسته‌ایم کتب و نیروهای جدیدی را با توجه به شرایط امروز جامعه به این بخش تزریق کنیم و به‌همین دلیل گاهی خود مواد آموزشی مبلغ افراط‎گرایی هستند و نیاز جدی به اصلاح دروس فرهنگ اسلامی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار