ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی در آذربایجان شرقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی خبر داد و گفت: این مراکز تا ۱۲ شب فعال بوده و به منظور جلوگیری از شلوغی بیمارستان‌ها بیمارانی که نیاز به درمان و بستری ندارند را ویزیت می‌کنند.

ایجاد ۵۰ مرکز ۱۶ ساعته برای ویزیت بیماران کرونایی سرپایی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود : ویروس تقریبا در تمام نقاط کشور منتشر شده و برای قطع مسیر‌های رشد ویروس راهی جز پیشگیری نداریم.

او افزود: گندزدایی و ضدعفونی روزانه سطوح، خیابان‌ها، اماکن عمومی و ارگان‌های استان با همکاری ارگان‌های مختلف همچنان در دستور کار قرار گرفته و اماکن عمومی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطار‌ها و ادارات هر روز به طور مرتب ضد عفونی می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه هم به تازگی فعال شده و ۲۵۰ سم پاش برای آن‌ها تهیه شده و محلات هم ضد عفونی می‌شوند.

درستی یادآور شد: لازم باشد مجتمع‌های مسکونی هم ضد عفونی می‌شوند.

اودر ادامه با اشاره به تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در روستاها، بیان کرد: در روستا‌ها هم غربالگری، بیماریابی و کنترل از طریق سامانه انجام شده و اطلاعات افراد در این سامانه موجود بوده و افراد تردد کننده به این روستا‌ها یا آن‌هایی که با افراد آلوده ارتباط داشتند، غربالگری و در صورت نیاز به مراکز بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

او در خاتمه متذکر شد: دستورالعمل ضدعفونی و گند زدایی محیط و مکان‌های عمومی را ارسال کرده‌ایم و کارشناسان ما بر نحوه گند زایی کارخانجات بزرگ، مکان‌های عمومی و ادارات کل نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار