گرگان؛

امام جمعه گرگان؛ انقلاب اسلامی را با چنگ و دندان حفظ کنید

امام جمعه گرگان گفت: باید نسبت به جایگاه الان حساس باشید و انقلاب اسلامی را با چنگ و داندان حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان گفت: ما نسبت به حفظ آرمان های شهیدان مسئولیم و حرکت در مسیر این آرمان ها را از شما دانشجویان و خودم طلب می کنم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: جنگ امری طبیعی در حیات بشر است و انسان ها ابتدا در صلح و صفا زندگی می کردند تا اینکه براثر استعدادهایی که در نهاد بشر قرار داده شد، اختلاف بین مردم به وجود آمد و به خاطر این اختلاف و رفع آنها، خداوند انبیا را فرستاد.

وی ادامه داد: اختلاف مستکبر و مستضعف، اختلاف بین قدرتمندان با مستمندان و اختلاف بین زورمندان و زوربینان همواره وجود دارد و جنگ امر طبیعی زندگی بشر است اما جنگ ها دارای مبانی و منشاهای متفاوتی هستند.

نورمفیدی اضافه کرد: برخی از جنگ ها برای قدرت طلبی، کشورگشایی، گسترش حاکمیت و افزایش قدرت ایجاد می شوند مانند جنگ هایی که آمریکایی ها در اطراف عالم درست کردند و منشا سلطه طلبی دارد.

وی گفت: جنگ های کوبا و ویتنام که سال ها ادامه یافت و انسان های زیادی از بین رفتند تا آمریکا سلطه خود را بر دنیا گسترش دهد و در این بین سربازان آمریکایی زیادی هم کشته شدند اما چون برای تقویت سلطه سلطه گران کار کردند تا حوزه ریاست آنها بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: بخشی دیگری هم برای رهایی کشورشان تا از زیر سلطه استعمار و استبدادگران، جان خود را از دست می دهند، این ها جایگاه رفیعی دارند. سربازانی که در میدان های جنگ برای رهایی کشور و آزادی ملت کشته شدند اینها پیش خداوند هم دارای ارزش هستند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر آنهایی هستند که برای رهایی کشور می جنگند اما اقدام آنان رنگ خدایی دارد. این همانی است که در آیات قرآن، خداوند از آن یاد کرده است که شهدا نزد خداوند روزی می خورند شهدا قداست الهی و آسمانی دارند زیرا هم برای آرمان های انسانی و بشری و هم رضای خداوند جنگیدند.

آیت الله نورمفیدی بیان داشت:امروز شرایط اصلی کشور را در نظر داشته باشید و فراموش نکنید و جایی که به آن رسیدیم را از یاد نبرید.






انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.