کرمانشاه؛

وقف راهگشایی برای توزیع ثروت و درامد

ثمره وقف برای اجتماع و موثر در اجتماع است و از لحاظ اقتصادی یکی از بارزترین موارد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه استان کرمانشاه گفت:ثمره وقف برای اجتماع و موثر در اجتماع است و از لحاظ اقتصادی یکی از بارزترین موارد اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام عباسیان افزود: رایجترین موارد استفاده وقف از گذشته تا به امروز عبارتند از تعلیم و تربیت رایگان، احداث مدارس و تهیه لوازم علم آموزی، ساخت کاروانسراها در مسیر کاروان ها، ساخت بیمارستان و معالجعه رایگان و امور مذهبی و فرهنگی بوده است.

حجت الاسلام عباسیان گفت: وقف یک ابزار بازتوزیع ثروت و درآمد در اقتصاد به شمار می‌رود، می‌تواند در امور مختلف اقتصادی از جمله توزیع ثروت، کاهش سهم دولت در اقتصاد عمومی، افزایش نرخ بهره‌وری سرمایه‌های خرد، کاهش تصدی‌گری دولت در امور اقتصادی مردم و غیره راهگشا باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت:یکی از مؤلفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن آن است چرا که تکیه بر ظرفیت‌های داخلی می‌تواند ابزاری برای مقاوم‌سازی اقتصاد باشد؛ وقف نیز در ذات خود تکیه به ظرفیت‌های درونی یا به عبارت دیگر درون‌زایی را دربردارد، وقف می‌تواند با کلیه شئون معیشتی مردم در یک منطقه، یک شهر یا یک کشور، رابطه داشته و راهگشا و پیش برنده باشد.

وی ادامه داد:انجام وقف درواقع بازتوزیع درآمدهای حاصل از یک ثروت در شهر یا کشور است که کاملاً راهبردی درون‌زا برای تأمین مالی نیازهای مردم به شمار می‌رود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.