بوشهر،

توجه به توانمندی‌ها درخواست معلولان بوشهری از جامعه

معلولان استان بوشهر از جامعه می‌خواهند به توانمندی‌ها و نیازهای آنها بیشتر توجه کند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: معلولان نیاز دارند به توانمندی‌هایشان بیشتر توجه شود و مسوولان زمینه دسترسی راحت آنان به امکانات جامعه را فراهم کنند.

مسعود صیادی درحاشیه مراسم روز جهانی معلولان شعار امسال این روز را جامعه فراگیر و قابل دسترس برای همه عنوان کرد و افزود: جامعه باید شرایطی را فراهم کند که همه افراد با توانایی‌های متفاوت بتوانند از امکانات بهره ببرند.

وی با اشاره به وجود 20 هزار معلول در استان بوشهر، اشتغال را یکی از مهمترین مشکلات این گروه معرفی کرد و ادامه داد: بر اساس قانون جامع دفاع از حقوق معلولین، اداره‌های دولتی موظفند که بخشی از نیروی مورد نیاز خود را از معلولان تامین کنند اما به این قانون چندان توجه نمی‌شود و ما از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر همچنین با بیان کمک‌های این اداره کل در زمینه توانمندسازی معلولان، گفت: مهمترین کاری که در این زمینه صورت می‌گیرد آموزش این افراد است که بر این اساس به تامین شهریه دانشجویی و دانش آموزی کمک می‌کنیم که 90 درصد معلولان از این کمک بهره مند هستند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.