درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت +داروی گیاهی و طب سنتی

استفاده از ماسک های طبیعی و مواد موجود در خانه در درمان جای جوش، کک و اسکار پوستی تاثیر چشمگیری دارد.

درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت +داروی گیاهی و طب سنتی
یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: برای درمان جای جوش استفاده از ماسک پوست لیمو ترش به همراه عسل روزانه 10 دقیقه بر روی پوست، همچنین مصرف ماسک پودر صندل سرخ به همراه گلاب 15 دقیقه بر روی پوست بسیار موثر است.
 
وی ادامه داد: استفاده از ماسک سفیداب قلع به همراه شیر 15 دقیقه بر پوست برای درمان کک و مک، شفافیت و شادابی پوست مفید است. برای درمان کک و مک استفاده از لعاب اسفرزه، کف دریا و لیمو ترش دوماه بر روی پوست و ماسک پودر باقالای خشک شده به همراه آب و گلاب بسیار موثر است.
 
این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف ماسک سفیداب کف و آب ماست  15 دقیقه روی پوست بدون ماساژ به مدت دو ماه برای درمان جای جوش موثر است. استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا شب ها قبل از خواب 10 دقیقه بر روی پوست برای درمان جای جوش بسیار مفید است.
 
حیدری بیان کرد: ماسک پوره خیار و سیب زمینی خام شاداب کننده پوست کلاژن ساز دارای طبع سرد و ضد جوش است و ماسک شیرخشت به همراه شیر گاو محلی بر روی پوست به از بین بردن جوش و جای جوش به دلیل طبع سرد آن موثر است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از پوره ترب سفید و نمک دریا روی پوست به مدت 10 دقیقه موجب از بین رفتن جوش و جای جوش می شود. برای درمان جوش و جای جوش دارای خارش استفاده از ماسک سدر، ماست و شاتره از هرکدام یک قاشق چای خوری در یک کاسه ماست محلی بسیار مفیداست.
 
این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: همچنین استفاده از صابون، نارگیل و گوگرد به همراه لیف نرم بر روی صورت روشی موثر برای شستشوی پوست های جوش دار است. و شستشوی پوست پس از استفاده از لوازم آرایشی ضروری است.
 
حیدری تاکید کرد: در افراد مبتلا به کک و مک های ژنتیکی باید دو تا سه ماه از ماسک کف دریا به همراه لیموترش استفاده کنند که پس از آن استفاده از روغن شتر مرغ بسیار مفید است. همچنین انجام آزمایش کبد در صورت بروز کک و مک ضروری است، زیرا ممکن است ناشی از اختلالات کبدی باشد.
 
وی اضافه کرد: استفاده از روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب بسیار موثر است و یک لوسیون و نرم کننده مناسب برای پوست های دارای طبع سرد است. همچنین روغن زیتون به همراه لیمو ترش و روعن شتر مرغ یک درمانگر مناسب برای جای جوش است.
 
این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد:  استفاده از ترکیب لیموترش، نمک دریا و آب برای شستشوی صورت به دلیل خاصیت ضد میکروب و آنتی باکتریال مفید است. همچنین استفاده از گلاب ناب برای پاک کنندگی پوست و  ماسک ریشه گیاه سوسن چلچراغ به همراه گلاب برای از بین بردن جای جوش مفید است.
 
حیدری تاکید کرد: بهترین درمانگر جوش و جای جوش استفاده انواع سفیداب ها مانند قلع، روی، نقره  و کف است.
 
وی عنوان کرد: ماسک گل سرشوی سفید برای از بین بردن جای جوش و چربی پوست  بسیار موثر است. همچنین مصرف ماسک بوره ارمنی به همراه آب و لیمو ترش برای از بین بردن جای جوش و مشکلات پوستی و چین و چروک صورت تاثیر چشمگیری دارد.
 
این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: برای درمان کک و مک مصرف شیر، زردچوبه و عسل بسیار موثر است و برای بهبود جای جوش این افراد غذاهایی مثل جوانه گندم، جوانه عدس و جو، عنبه، حبوبات، کدو حلوایی و لیمو شیرین را بیشتر استفاده کنند.
 
حیدری یادآور شد: مصرف موز، نارگیل، مربا، فلفل، بادنجان، ارده شیره، کنجد، عسل، چیپس، پفک، غذاهای صنعتی، غذاهای چرب، خامه، سس، شیرینی های قنادی و زرده تخم مرغ و همچنین استحمام و شستشو بیش از حد با آب گرم و مصرف لوازم آرایشی و کرم های نامناسب در افراد مبتلا به جوش، جای جوش و اسکار موجب تشدید عوارض می شود.

 جوش چیست؟

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعریف جوش اظهار کرد: جوش یک عارضه پوستی است که بر اثر تجمع چربی در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت، قفسه سینه، شانه‌ها و گردن به صورت جوش‌های سرسیاه، سرسفید و قرمز بروز پیدا می‌کند.

مهم‌ترین عوامل بروز آکنه (جوش) در جوانی

وی بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل بروز جوش در جوانان می‌توان به تغییرات هورمونی هنگام ازدواج و بارداری، تغییرات در pH پوست، نارسایی کبدی، آلودگی و غلبه خون، مواد غذایی چرب مانند فست‌فود و غذاهای ساندویچی، یبوست، چربی کبد، نوشیدن کمی مایعاتف مصرف داروهای حاوی آندروژن، استفاده از شکلات، حساسیت پوستی و قرار گرفتن در مجاورت مواد شیمیایی و شوینده‌ها اشاره کرد. همچنین هیجانات روحی و استرس، استفاده کردن از لوازم آرایشی چرب و غیر استاندارد، مصرف زیاد پروتئین، کراتین یا مکمل‌های غیر استاندارد نیز سبب به وجود آمدن جوش و کورک‌های بزرگ( جوش‌های بزرگ همراه با عفونت) می‌شود، البته استفاده از غذاهای محرک و حاوی ادویه‌جات تند مانند زنجبیل، دارچین و فلفل هم نقش مؤثری در بروز جوش در افراد دارد.

عظمایی افزود: وجود جوش در نواحی مختلف صورت می‌تواند نشانه بیماری یا تنبلی اندام خاصی در بدن باشد، به طوری که وجود جوش در بیماری نشان‌دهنده مشکل گوارشی و مصرف فست‌فود‌ها است.

این محقق تأکید کرد: در برخی مواقع وجود نوعی جوش قهوه‌ای در پیشانی زنان جوان نشان‌دهنده وجود کیست در رحم است، جوش‌های وسط پیشانی و روی بینی خبر از تنبلی کبد و مصرف غذاهای چرب و ناسالم می‌دهد، البته ممکن است این نوع جوش‌ها در برخی افراد نشانه کمبود گروه ویتامین (ب) در بدن باشد این نوع جوش‌ها نباید دستکاری شوند.

وی تصریح کرد: جوش، لک، پف اطراف چشم و سیاهی دور چشم نشانگر تنبلی کلیه‌هاست که برای رفع این مشکل باید مایعات به مقدار کافی مصرف شود و روغن شترمرغ و بادام شیرین به صورت موضعی استفاده شود.

عظمایی گفت: جوش‌های روی صورت و گونه‌ها نشان‌دهنده مشکلات تنفسی، آلرژی یا استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان است و جوش‌های اطراف چانه و لب‌ها نشانگر اختلالات هورمونی، استرس و مصرف پیاز زیاد سرخ شده با تخم‌مرغ است.

این محقق اظهار کرد: جوش‌های سر سیاه، سرسفید و قرمز در بین نوجوانان بسیار شایع است و اگر با عفونت همراه باشند ممکن است دردناک شوند؛ تغذیه نادرست نقش اساسی در پیری زودرس پوست، التهابات پوستی و بروز آکنه دارد.

بنابراین افراد برای جوانسازی پوست باید تغذیه سالم داشته باشند و میوه‌ها، سبزیجات و غلات به مقدار کافی استفاده کنند


بیشتر بخوانید: درمان حساسيت پوستی با 8 گياه دارويی



 مؤثرترین درمان‌های آکنه

وی درباره مؤثرترین راه‌های درمان آکنه بیان کرد: برای درمان آکنه نخست باید عامل به وجود آورده جوش شناسایی شود سپس با توجه به عامل به وجود آورنده باید پرهیزات لازم انجام شود، در صورتی که جوش‌ها ناشی از مصرف غذاهای محرک باشد افراد باید از استفاده این غذاها پرهیز کنند همچنین باید این اشخاص از یک برنامه غذایی گیاهی و آب پز هم پیروی کند.

عظمایی افزود: برای برطرف شدن جوش‌های چرکی، استفاده موضعی و خوراکی ترکیب جوشانده آویشن شیرازی، پونه کوهی، بابونه، گل ختمی و کلپوره (مریم گلی) ضروری است، برای استفاده خوراکی افراد باید ترکیب این جوشانده را روزانه سه لیوان میل کنند.

این محقق تأکید کرد: مصرف ترکیب عرقیجات شاه‌ تره، کاسنی، خارشتر، خارخاسک، کیالک، گزنه، گل ختمی، بومادران و کرفس نقش مؤثری در پاکسازی کبد، کلیه‌ها و تسویه خون دارد برای تهیه این ترکیب اول باید این عرقیجات را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنند و در هر لیوان موقع مصرف یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق غذاخوری سرکه سیل اضافه کنند، این محلول باید روزانه سه استکان نیم ساعت قبل از غذا یا دو ساعت پس از غذا میل شود.

وی تصریح کرد: مصرف ترکیب خاک شیر و تخم شربتی با آب و سکنجبین کمک شایانی به نفع جوش‌ها می کند، جوش‌ها ممکن است بر اثر یبوست بروز پیدا کرده باشند در این صورت باید از مسهل عام برای پاکسازی بدن استفاده شود، برای تهیه این مسهل افراد باید 30 گرم برگ سنا، 10 گرم گل سرخ، 10 گرم گل پنیرک، 10 گرم تخم گشنیز، 5 گرم تخم کتان، 5 گل افسنتین با هم ترکیب و یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را دم کنند این دمنوش باید روزانه سه بار قبل از وعده‌های غذایی و به مدت 3 تا 7 روز مصرف شود.

عظمایی گفت: ماساژ موضعی نواحی که دچار جوش است با پیاز خام نقش مؤثری در رفع جوش‌ها دارد، همچنین ماساژ موضعی پوست با ترکیب لیموترش تازه و سرکه به برطرف شدن جوش‌ها کمک شایانی می‌کند.

این محقق اظهار کرد: اگر جوش ها بر اثر حرارت ناشی از کبد ایجاد شده باشند افراد باید از ماسک‌هایی مانند آبلیمو، عسل و سیب ، ماسک خیار و کدو استفاد کنند، استفاده از ماسک سدر، بابونه و ماست تأثیر چشمگیری در رفع جوش‌های سرسیاه دارند.

وی افزود: برای برطرف شدن همه جوش‌ها در همه مزاج‌ها افراد باید از ماسک سفید‌آب روی، سدر، بابونه و پوست انار استفاده کنند، برای تهیه این ماسک اشخاص باید این مواد را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنند سپس برای پوست‌های چرب به این مخلوط سرکه و لیمو ترش بیافزایند، همچنین آنهایی که پوست‌های معمولی دارند باید به این ترکیب ماست و لیمو ترش اضافه کنند و افرادی که پوست خشک دارند باید به این مخلوط شیر بیافزایند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: حجامت عام (بین دو کتف، کبد و چانه) و زالو درمانی نقش موثری در رفع جوش‌ها دارد اما این کار باید تحت نظر افراد متخصص انجام شود.

عظمایی تاکید کرد: برای برطرف شدن جوش ‌های صورت و چرکی افراد باید ده گرم مازو، 5 گرم زاج سفید، 5 گرم گلنار فارسی و 5 گرم مردار سنگ را هم ترکیب و این مخلوط را پودر کنند، سپس این ترکیب پودر شده را داخل ظرفی بریزند و به آن یک استکان سرکه و یک استکان آب لیمو بیافزایند این ترکیب باید روزانه سه تا 4 مرتبه به صورت ماساژ داده شود و پس از 10 تا 15 دقیقه ان را بشوید.

وی یادآور شد: افراد باید از فشار دادن جوش‌ها به ویژه زمانی تازه بروز پیدا کردند و در عمق پوست هستند به شدت خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد از سرپل‌ذهاب
۱۰:۰۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام. اول اول .تغذیه سالم . دومن صددرصد کبد چرب داری .یک صابون خرچنگ و صابون زرد جوبه اصلی. با هم آسیاب کنید. با همراه آب خیار و یکم نمک وهمراه با یک بند انگشت خمیردندان و همراه آب جوشاندن گیاه تشنه داری مخلوط کنین . صبح . ظهر. شب. هربار ۵دقیقه رو صورت مثل ماسک بزاری بعد با آب سرد بشوری. از خوردن . (ساندویچ.فلفل.پیاز. غذای سرخ کردنی . زردی تخم مرغ.نوشابه. شکر . کره . سویا. گوشت قرمز.ران مرغ . بال مرغ. مخصوصا از سس مایونز سالاد . ادویه کاری . تا ۴۵روز اصلا استفاده نکنین. درمان با قرص دارو اصلا اشتباه هست .
Iran (Islamic Republic of)
سمیر
۲۱:۱۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
سلام دوستان کسایی ک جوش چرکی میزنن و خوب نمیشه از مصرف گوشت قرمز و لبنیات پرهیزز کنن مخصوصا گوشتتتتتت قرمززززززز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام مصرف قرص های نورم اسکین ۲۰ فوق العاده هست برای جای جوش
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
من روی صورتم خیلی جوش در میاره چیکار کنم میگن دست نزن خودش میره ولی سه ساله که جوشی که نرفته بلکه زیادم شده تو رو خدا بگین چیکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
برو دکتر
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۶:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان، میخواستم بگم واس جوشا از صابون ان جی ک ضد جوش و لکه استفاده کنید عالیه ،صابونش گیاهیه و هیچ عارضه جانبی نداره واس استفاده بروشور داخل جعبه رو بخونید ،از عطاری بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من جوش سر سیاه رو دماغم میزنم چیکار کنم . هرچی هم صابون خرچنگ زدم نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
سارا محمدی
۱۲:۱۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من رو گونه هام جوش های قرمز التهاب دار میزنه البته فقط چند ماهه هینجوری قبل این پوست صورتم خیلی صافف بود الان چیکار کنم مشکل کبد ندارم حجامت کردم کاسنی هم تا دلتون ببخوادخوردم موندم چیکار کنم مشکل از کجاست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۴:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درمان چاله های صورت جای جوش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام واسه جوش که واسه همیشه ازبین بره گل ختمی بنفش بخرین از عطاریها با یک لیوان آب و یه قاشق هم از گل ختمی اضافه کنید هم صبح و هم آخر شب ها بخورین تا ۴۰روز کلا از بین میره دیگه هم جوش نمیزنی. واسه لکه جوش هم از پودر کف دریا استفاده کنید یه قاشق غذا خوری ماست و یه قاشق غذا خوری هم کف دریا بریزید بعد بزنید تا ۲۰ دقیقه بمونه تا ۴۰ روز استفاده کنید کلا از بین می ره بعدشم صورتتون خیلی سفید میشه
Iran (Islamic Republic of)
هستی علیرضایی
۰۰:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام من جوش کیستین میزنم میشه کمکم کنید
United States of America
پ
۱۹:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام دوستا ن لطفا راهنمایی کنید برا درمان جوش بهتر است ب دکتر برم یا از طریق طب سنتی رفع کنم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۱:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام من حدود ۸ماهه که جوش روی گونه هام دراوردم هر چی هم دارو کرم مصرف میکنم اصلا فرق نمیکنه روزی ۲تا درمیارم اونم جوش گنده توروخدا راهنمایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۳:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
من مدت دوماهه که یهوویی صورتم جوش ریز ریز و عفونی زد بخاطر کرونا میترسیدم برم دکتر
حالا جوش بزرگ عفونی زده وجای جوش های قبل هم تو صورتم مونده واینکه گردنم وکمرم وسینه م هم جوش زده بود جاشون مونده لطفا راهنماییم کنید
ویه راه حل خوب ومفید بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان برای رفع جوش های صورت میتوان از کرم زینک اکساید یا همان کرم سوختگی بچه استفاده کرد این کرم در کاهش التهاب پوست ،جلوگیری از تولید چربی اضافه پوست ، کاهش میزان جوش ها وجای جوش ها ،ترمیم بافت پوست و ...بسیار موثر می باشد میتونید در مورد کرم زینک اکساید در اینترنت نیز سرچ کنین اگر داروی دیگری برای پوست خود مصرف میکنید بهتر است قبل از مصرف این کرم با پزشک خود مشورت کنین .
Iran (Islamic Republic of)
n
۱۴:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
باید دلیل جوش دراوردن رو متوجه بشید بعد به فکر درمان باشید. جوش میتونه از غلظت خون یا کثیفی خون یا مشکل کبدی باشه. باید یه دوره 3 ماهه پاکسازی بدن با تغذیه سالم انجام بدین درمان میشین یعنی باید سبک زندگیتون رو کاملا تغییر بدید کاملا مواد ارگانیک مصرف کنید. من خودم امتحان کردم درمان شدم. مطمین باشین تا بدن پاکسازی نشه هرچقدرم قرص بخورین بازهم همیشه جوش درمیارین.
Iran (Islamic Republic of)
n
۱۴:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام. من خودم چندساله که جوش روی صورتم درمیاد با داروهای شیمیایی هم درمان نشد. دیگه عاجز شده بودم که به لطف خدا با طب اسلامی اشنا شدم خداروشکر
الان درحال درمانم داره روز به روز بهتر و شاداب تر میشه صورتم
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۲۱:۱۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من صورتم بدجور پر جوشه از ۱۲سالگی ک الان ۲۱سالمه پرجوشه ۲۴ساعته درحال جوش زدنه خیلی روی روحیم اثر گذاشته صورتم پره جوش وجای جوش هست پوستم افتضاح شده لطفا یکی راه حل صددرصد بهم بده
Iran (Islamic Republic of)
یا حق
۰۶:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من 40 سال دارم ووزنم 47کیلو تمام بدنم جوش میزنه حتی توی سرم جوشای خیلی بزرگ تمام سرم و تمام صورت هم جوشای بزرگ میزنه حشتی داخل ابروهام ملتهب هستن هم خارش دارن و تب و لرز هم دارم با توجه ب اینکه کولیت روده دارم و صفرا هم در اوردم و کبد چرب دارم ممکنه جوشام از بیماری باشه تو رو خدا راهنمایی کنید خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید برا جوش صورت رو پوست چرب باید چ کرد؟؟
Afghanistan
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام صوررت منم خیلی جوش داره شش ماه میشه که جوش های قرمز پیدا ضده و زیاد هم شده لطفا لطفا راهنمایی کنین برام
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۳۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام من از جوش خیلی بدم می آید ولی جوش میزنم.
دنبال یک راه هل می گردم که جوشام از برن وجاشون هم ازبین برودوبه پوستم هم آسیب نبینه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۳۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین من الا حدود ۳ ساله که صورتم جوش میزنه ولک هاشم مونده چکار کنم بخدا کلافه شدم خواهش ی کمک برام بکنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
اوووه من ۶سال این طوری هستم،۱۵سالمه تصور کن از کلاس چهارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
برای جای جوش از سفید اب استفاده کنین
Iran (Islamic Republic of)
المیرا
۱۲:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام من صورتم زیاد جوش داره لطفا هرکی راهی برای درمان آنها داره به منم کمک کنه ممنون میشم خواهشاً
Germany
سارا
۰۲:۵۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام من صورتم ۱ماهه جوش قرمز دردناک میزنه قبلش صورتم صاف بود و هیچ جوشی نداشتم ۳۰سالمه و اول ۱دونه بود ولی کم کم داره زیاد میشه و صورتم یکم کرم کرده و تقریبا بیشتر صورتم از این جوشا زده قبلا تو کمرم جوش میزد الان اومده رو صورتم چکار کنم کسی میتونه کمک کنه علائم بیماری چیزی نیست کسی میدونه
Iran (Islamic Republic of)
Hadis
۱۵:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
من ب مدت ی ماهه تموم چانه ام شده جوش قرمز بعد سیاه میشه لکه هاشم از بین نمیرن اصلا اعتماد ب نفسمو گرفته چیوارر کنم راهنماییم کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
سلام خسته نباشیدمنم صورتم جوش میزنه چکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
پاکی
۱۹:۳۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
صورتم 3ساله مدام جوش میزنه دیگه خسته شدم تازه تاقتم نمی یارم که دست نزنم همش لک میشه صور تم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۸:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
من صورتم جای جوش و تیرکی جوش مونده رو صورتم .چکارکنم لطفا راهنمای کنید..فوری
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۴:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین
پوست صورتم تا ی ماه پیش جوش نمیزد الان نزدیک ی ماه میشه که صورتم همش جوش میزنه به خصوص پیشونیم و‌قسمت چپ صورتم جوش های سر سفید میزنه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۱:۵۰ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
سلام من خیلی جوش ب دماغم میزنه و تقریبا اندازه یه عدس میشه تقریبا بیشتر ماسک هارا هم استفاده کردم لطفا کمکم کنید چیکارکنم خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
منظور از کرم سوختگی پای بچش
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۳:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
من خیییلییی جوش میزنه رو صورتم تقریبا همه جاش ولی بیشتر روی چونه م ..هرررررکاری م بگید کردم از ماسک گرفته تادرمان با مواد شمیایی حتی زالو درمانی م کردم ولی متسفانه همچنان ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام من به گفته یه طب سنتی کف دریا پودر کردم با ماست قاطی کردم مالیدم به صورتم واقعا عالی بود اصلا صورتمو سیقل داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
از کجا باید تهیه کنیم؟
پوستون چرب یا خشک یا معمولی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من خیلی نارحتم بابت جوش های سر قرمز روی هردو گونه هام توروخدا کمکم کنین
Iran (Islamic Republic of)
نسی
۱۵:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام صورتم خیلی جوش میزنه چکار کنم براش تا جوشا از بین برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
سلام من روی بازوهام خیلی جای جوش تیره مونده و روی صورتم و روی ران پاهام و روی شکمم و روی کمرم به صورت پراکنده جای جوش هست و تیره ست برای رفعشون باید چه کار کنم ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بابا کلا جای جوش داریا!
منم همین طوریم ولی نه این قدر،صورتم وکمرم
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۱۰:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من خیلی جوش های ریز روی گونه هام دارم اصلا لمس نمیشه ولی خیلی قرمزه جوش سر سیاه هم خیلی دارم چی کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۱۳:۰۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
برای جوش پیشانی باید چه کرد
Iran (Islamic Republic of)
مونا‌
۱۷:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
برای‌‌پوستم‌چیکار‌کنم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هیوا
۱۸:۴۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام ، من یکی از فامیلامون وقتی جوش میزنه ، شب از کرم سوختگی بچه استفاده میکنه و میخوابه و صبح روز بعد جوشی وجود نداره .
میخواستم بدونم این روش درسته و آیا این جوشا کجا میرن؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۸:۳۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه صابونی برای کک و مک جای جوش برای پوست چرب خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
سلام خدمت شما من پوستم خیلی جوش داره باید چی کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۶:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
سلام واسه از بین بردن جوش هر روز صبح ناشتا مخلوط عرق کاسنی و شاه تره بخورین . و ماسک سدر و ماست هم به مدت نیم ساعت بزارین بمونه رو پوستتون من نتیجه گرفتم .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
پسر ۸ سا له دارم که صورتش جوش سر سفید زده دکتر هم بردم نتیجه نگرفتم لطفا بگید چیکار کنم که خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۰:۴۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام
اگر سنتون کمه و جوش میزنین با حجامت کنترلش کنین و برای جای جوش هم پودر سدر و پودر گل ختمی سفید رو با آب خمیر کنین و بذارین نیم ساعت رو پوستتون بمونه
هفته ای سه بار بزنین ، دو سه ماه بزنین بعدشم هفته ای یه بار
عاااالیییه
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۹:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
برای رفع جوش کمتراز یک هفته محلول آفیندامایسین خیلی خوبه معجزه میکنه دوستان حتما استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام صورت من خیلی جوش زند ازچه استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۱۵:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
از جوشونده تشنه داری استفاده کنید
هفته ای دو بار ۱۵ دقیقه
United States of America
نا
۰۸:۴۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
از صابون زغال یا دارچین استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سلام منم خیلی جوش میزنم نمیدونم چیکارکنم دارم دیونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
shirin
۱۸:۱۴ ۱۲ دی ۱۳۹۷
اگر کم خونی ندارید زالو درمانی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سلام منم خیلی جوش میزنم نمیدونم چیکارکنم دارم دیونه میشم
Iran (Islamic Republic of)
shirin
۱۸:۱۲ ۱۲ دی ۱۳۹۷
دو قاشق سیاه دونه ( اسیاب شده ) با دو قاشق سرکه سیب مخلوط کن و روی پوستت بزار بعد از نیم ساعت صورتتون رو بشورید . معجزه می کنه
قبل از خواب هم الوورا استفاده کن ( باعث شفاف شدن پوست میشه ) ☺
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۹:۱۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
تو رو خدا یه کمکی کنین این جوشای صورتم خوب بشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوستان من هم جوش سرسیاه میزنم و هم جوش البته خیلی کم آیا آب لیمو برای از بین بردن اینا خوبه یا نه؟ ممنون میشم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۰۵:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
من براى جوش هام بايد. چيكار كنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
من برای رفتن جوشای صورتم از چیزی استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام من هرماه یک بار صورتم وبدنم جوشهای ریز میزنه خارش هم داره ...لکه سیاه هم دارم مخصوصا دوردهنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
فقط آبلیمو با مقداری نمک برای از بین بردن جوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
تورو خدا خوبه تاثیر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۸
جاش نمیمونه؟
United States of America
جواد
۲۲:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
فقط سرکه ی سیب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
سرکه سیب برای چی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
برای جوش غرور چ صابونی خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
برای جوش غرور چ صابونی خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۷
سلام صابون T. C. C
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
سلام من امروز صابون سفید اب سفارش دادم ایا خوب
Iran (Islamic Republic of)
نیها
۱۸:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۶
اگ میشه بهم کمک کنید کک و مک رو بینیم داره دیوونم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
عالیه اطلاعاتی که در اختیار مردم میگذارید.ازتون ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۱:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
سلام نمیدونم باید با این جوشا چیکار کنم مامانم راضی نمیشه چیزی به صورتم بزنم میگه خودش میره اما من نمیتونم این جوشا رو تحمل کنم خواهش میکنم بهم کمک کنین؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
با سلام از سایت خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
منم صورتم خیلی جوش میزنه باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۱۲:۲۶ ۲۵ تير ۱۳۹۶
درمان جوش وجای جوش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۶
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.
آب لیمو واسه جوش ها خوبه؟؟؟؟
آخرین اخبار