گرگان؛

تیمارداری فُک خزری مصدوم در جزیره آشوراده

یک قلاده فک خزری برای تیمار داری به جزیره آشوراده منتقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگهای آبی هلند در ایران گفت: این فک که روز یکشنبه در تور صیادان گرفتار شده بود به مرکز باز توانی و درمانی آشوراده برای تیمارداری منتقل شد.

امیر شیرازی افزود: سن این فک نر را بین 9 تا 10 ماه است و از ناحیه آرواره پایین دچار شکستگی شده و امکان تغذیه نداشته و از نظر جسمانی ضعیف شده است.

وی ادامه داد: : آرواره این فک از مدتها قبل شکسته و ترمیم و درمان آن زمان نیاز دارد و علاوه بر آن تغذیه نکردن او را ضعیف وناتوان کرده است.

فک خزری که مردم شمال آن را سگ آبی می‌نامند کوچک‌ترین گونه فک‌بدون گوش دریای خزر است و می‌تواند وضعیت این دریاچه را از نظر آلودگی و حفاظتی مشخص کند.

این حیوان تنها گونه پستاندار خزر است و جمعیت آن بدلیل صید بی رویه در حوزه برخی کشورهای حاشیه دریا سیر نزولی دارد.

این گونه زندگی اجتماعی داشته و در دسته های بزرگ مشاهده می شود، مهمترین اندام حسی فک مانند سایر سگ های آبی سبیل های آن است که او را قادر می سازد بدون حس بینایی و شنوایی به شکار ماهی در زیر آب بپردازد.

هر ساله تعدادی از این گونه ارزشمند بر اثر گرفتار شدن در تور صیادان کشته می شدند اما چند سالی است که با انجام امور فرهنگی سعی در حفظ فک خزری می شود.




انتهای پیام/م

برچسب ها: گلستان ، گرگان ، خزر ، فک ، تیمار ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.