کاخ سفید در خصوص پایبندی آمریکا به سیاست "چین واحد" به این کشور اطمینان داد

پس از تماس تلفنی دردسرساز ترامپ با رئیس جمهور تایوان، آمریکا در خصوص پایبندی این کشور به سیاست های 40 سال گذشته به چین اطمینان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از بی بی سی، به دنبال تماس تلفنی دردسرساز "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا با "تسای اینگ-ون"، رئیس جمهور تایوان، کاخ سفید به چین اطمینان داد که آمریکا همچنان به سیاست "چین واحد" پایبند است.

تماس تلفنی هفته گذشته ترامپ و رئیس جمهور تایوان خشم چین را برانگیخت. به همین دلیل مقامات کاخ سفید به ادامه تعهد بر سیاست "چین واحد" به این کشور اطمینان دادند.

ترامپ همچنین پس از این تماس تلفنی با ارسال دو توییت در حساب توییتر خود از سیاست های مالی چین و اقدامات این کشور در دریای جنوبی انتقاد کرد.

"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: مشخص کردن نیت رئیس جمهور منتخب از انجام چنین اقداماتی دشوار است. اما سیاست آمریکا در قبال تایوان در 40 سال گذشته همچنان برقرار بوده است و تمرکز ما بر حفظ امنیت و ایجاد ثبات است. پایبندی به این سیاست به بهبود روابط آمریکا و چین کمک کرده است و مسلما مردم تایوان هم از این مسئله سود برده اند.

آمریکا از سال 1979 روابط رسمی خود را با تایوان قطع کرد و برقراری این مکالمه تلفنی سیاست چند دهه اخیر آمریکا را نقض کرده است. تایوان از سال 1950 مستقل بوده؛ اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار