هدف از سفر شینزو آبه به «پرل هاربر» عذرخواهی از آمریکا نیست

سخنگوی دولت ژاپن هدف نخست‌وزیر این کشور از سفر به آمریکا را دعا برای قربانیان حمله به پرل‌هاربر اعلام کرد.

هدف از سفر شینزو آبه به «پرل هاربر» عذرخواهی از آمریکا نیست
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «یوشیهیدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن سه‌شنبه اعلام کرد سفر شینزو آبه -نخست وزیر این کشور- به پرل هاربر (بندری در مجمع‌الجزایر هاوایی) در ماه جاری به منظور عذرخواهی از حمله این کشور به آمریکا در 7 دسامبر 1941 (16 آذر 1320) نیست. «یوشیهیدا سوگا» اعلام کرد هدف شینزو آبه از سفر به آمریکا آرامش دادن به روح قربانیان این حمله است.

ممکن است عذرخواهی نکردن آبه برای برخی از سربازان کهنه‌کار آمریکا خوشایند نباشد؛ اما نخست وزیر ژاپن این دیدار را پیامی به رقیب خود -چین -و دونالد ترامپ می‌داند.

این سفر نرخ محبوبیت شینزو آبه که در حال حاضر 60 درصد است را افزایش می‌دهد. این دیدار هفت ماه پس از سفر باراک اوباما به هیروشیما اتفاق می‌افتد. اوباما نخستین رئیس‌جمهور آمریکا است که از این شهر که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم توسط آمریکا بمباران اتمی شد، دیدار کرد.

«پرل هاربر» نقش مهمی در وقوع جنگ جهانی دوم داشت. حمله ناگهانی کامیکازه‌های (خلبانان انتحاری) نیروی هوایی ژاپن به پایگاه نظامی ارتش آمریکا در پرل هاربر در 7 دسامبر 1941 (16 آذر 1320) به کشته شدن بیش از 2400 نظامی آمریکایی منجر شد. این اقدام ژاپن زمینه‌ساز ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم و حمله اتمی این کشور به هیروشیما شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار