با افزایش اسلام‌هراسی در آمریکا پس از پیروزی ترامپ؛

2 زن مسلمان در نیویورک هدف حمله قرار گرفتند

دو زن مسلمان در نیویورک آمریکا هدف اقدامات مجرمانه ناشی از تنفر قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند دو زن مسلمان که برای مقامات نیویورک کار می کردند، هدف اقدامات مجرمانه ناشی از تنفر قرار گرفتند.

اعلام این موضوع در حالی است که وقوع جرایم ناشی از تنفر در آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شدت افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک تن از این دو زن، از کارکنان بخش حمل و نقل نیویورک بود که در حالی که لباس یونیوفرم به تن داشت، هدف حمله قرار گرفت و از پله های ایستگاه راه آهن «گرند سنترال» در مرکز منهتن به پایین هل داده شد. وی که از ناحیه زانو و قوزک پا زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد. این حادثه روز دوشنبه و زمانی رخ داد که این زن در حال رفتن به محل کار خود بود.

«اندرو کوئومو»، فرمانده نیویورک، در اینباره گفت یک مرد که مظنون به انجام این حمله است، زن مذکور را هل داد و او را "تروریست" نامید.

همچنین بر اساس اعلام مقامات دادستانی آمریکا، یک مرد دیگر روز دوشنبه به اتهام ارتکاب اقدام مجرمانه ناشی از تنفر علیه یک افسر پلیس زن مسلمان، به قید 50 هزار دلار وثیقه آزاد شد. بر اساس اعلام این مقامات، افسر پلیس مذکور که در زمان وقوع حادثه مشغول به خدمت نبود، روز شنبه در بروکلین هدف حمله قرار گرفت. این زن در زمان وقوع حادثه، همراه با پسر 16 ساله خود بود.

کوئومو در اینباره گفت همچنین یک قطار مترو روز شنبه هدف حمله اوباش قرار گرفت و روی دیوارهای آن، صلیب شکسته کشیده شد. وی افزود هفته گذشته نیز در دو ایستگاه متروی خط «لانگ آیلند»، کارت ها و برگه هایی منتشر شد که مربوط به گروه «کو کلوکس کلن» بود.

این فرماندار که از چهره های دموکرات و از متحدان هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا است، افزود جرایم ناشی از تنفر به شدیدترین شکل ممکن هدف پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

کوئومو در ادامه گفت: "فعالیت گروه ویژه مبارزه با جرایم ناشی از تنفر، هرگز تا این اندازه اهمیت نداشته است و ما به تلاش برای سرکوب این گونه رفتارهای مجرمانه ادامه خواهیم داد."

«اریک گونزالز» دادستان ناحیه بروکلین در این باره گفت افسر پلیس مسلمانی که حجاب داشت و پسرش، هدف "اقدامات زشت ناشی از تنفر، از جمله تهدید به خشونت قرار گرفتند، آن هم تنها به دلیل آنکه مسلمان بودند."

وی افزود: "آنهایی که جرایم ناشی از تنفر مرتکب می شوند، برای اقدامات مزموم خود مورد بازخواست قرار خواهند گرفت."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار