وکلای لندن رأی پارلمان برای آغاز مذاکرات برکسیت را ضروری ندانستند

وکلای پرونده حقوقی برکسیت، با اشاره به تصویب لایحه برگزاری همه‌پرسی از سوی پارلمان رأی گیری مجدد نمایندگان را ضروری ندانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وکلای انگلیسی روز دوشنبه و در اولین روز از رسیدگی به پرونده حقوقی برکسیت در دادگاه عالی انگلیس با بیان اینکه لایحه برگزاری همه‌پرسی برکسیت از سوی پارلمان به تصویب رسیده است تأکید کردند که دیگر نیازی به رأی مجدد پارلمان برای شروع مذاکرات برکسیت وجود ندارد.

«جرمی رایت» دادستان کل کشور انگلیس طی سخنانی در این نشست مدعی شد؛ اختیار ویژه‌ای که به خانم «ترزا می» نخست‌ وزیر اجازه می‌دهد بدون مصوبه مجلس عوام، ماده 50 پیمان لیسبون را فعال کند یکی از «اصلی‌ترین پایه‌های قانون اساسی» در این کشور بوده و همچنان معتبر است.

وی افزود: لایحه برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که پیش تر به تصویب پارلمان رسید، مشخصاً از دولت این کشور می‌خواهد تا نتیجه همه‌پرسی را به اجرا بگذارد.

'رایت' بیان داشت: پارلمان قادر بود تا در چارچوب لایحه یاد شده، اختیارات دولت را در خصوص فعال ساختن ماده 50 پیمان لیسبون محدود نماید.

«جیمز ادی» از دیگر وکلای دولت انگلیس نیز طی سخنانی، اختیار ویژه دولت برای فعال ساختن ماده 50 پیمان لیسبون بدون رأی پارلمان را بخشی مهمی از تدابیر قانون اساسی برای عملکرد مؤثر دولت برشمرد.

وی بیان داشت: منطقی نیست که پارلمان لایحه برگزاری همه‌پرسی خروج و یا ماندن در اتحادیه را تصویب و پس از اعلام نتایج مجدداً در این‌ باره تصمیم‌گیری کند.

در همین حال منابع انگلیسی می‌گویند که دولت «ترزا می» لایحه‌ای را تنظیم کرده است که براساس آن اختیار فعال ساختن ماده 50 پیمان لیسبون از سوی پارلمان به نخست‌ وزیری تفویض شود.

این لایحه در صورت شکست دولت در پرونده حقوقی برکسیت ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار