نظرسنجی موسسه "بروکینگز" نشان می‌دهد؛

اکثریت دموکرات‌ها اسرائیل را "باری" بر دوش آمریکا می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، اکثر دموکرات‌های آمریکا معتقدند اسرائیل "باری" بر دوش آمریکا است.

اکثریت دموکرات‌ها اسرائیل را به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی؛ نتایج یک نظرسنجی از افزایش ۹ درصدی حامیان اعمال تحریم علیه اسرائیل نسبت به سال 2015 خبر داد. این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، اکثر دموکرات‌های آمریکا معتقدند اسرائیل "باری" بر دوش آمریکا است و بیش‌ از اندازه در سیاست‌های این کشور نفوذ دارد. این شرکت‌کنندگان در نظرسنجی تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه اسرائیل را بهترین روش برای متوقف کردن گسترش شهرک‌سازی عنوان کرده‌اند.

بر اساس نتایج این افکارسنجی که از سوی موسسه "بروکینگز" منتشر شده است، 55 درصد دموکرات‌ها و 24 درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که اسرائیل باری بر دوش آمریکا است و بیشترین نفوذ را در سیاست‌های آمریکا دارد. آن‌ها معتقدند یک اقدام جدی علیه اسرائیل همچون تحریم این رژیم می‌تواند رویه شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است: 85 درصد از جمهوری خواهان نیز اسرائیل را یک دوست و متحد بزرگ برای آمریکا معرفی کرده‌اند. با این حال، 76 درصد از آمریکایی‌ها همچنان معتقدند که اسرائیل یکی از مهم‌ترین هم‌پیمان‌های آمریکا است و همکاری نظامی- اطلاعاتی و نقش آن در خاورمیانه در راستای منافع آمریکا است.

این نظرسنجی در بازه زمانی 5 تا 14 اکتبر برگزار شد و 1528 شرکت‌کننده 18 تا 70 ساله نظرات خود را اعلام کردند. ضریب خطای این نظرسنجی 2.5 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار