اصفهان؛

برقرای ارتباط راحت‌تر با نهادهای اطلاعاتی از اثرات مستند "شب نامه

تأثیر مستند "شب نامه" مردم را منفعل نمی‌کند بلکه باعث می‌شود آن‌ها نسبت به اتفاقات اطراف حساس شوند و ارتباط راحت‌تری با نهادهای اطلاعاتی بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مستند "شب‌نامه" در اولین نشست پاییزی کافه نقد کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان اکران شد.
مستند "شب‌نامه" به‌ کارگردانی سید مهدی کرباسی و نویسندگی رضا صادقی با پشتیبانی مرکز سفیر فیلم در مورد ابعاد پروژه نفوذ "سیامک نمازی" ساخته شده است.
"نمازی" که به همراه پدرش بنابر اعلام دادستان تهران به 10 سال زندان محکوم شده‌اند، از چهره‌های اصلی عناصر نفوذ در کشور به شمار می‌روند که مدتی پیش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شدند.
کارگردان مستند شب‌نامه با حضور در این نشست گفت: تابستان سال گذشته با شرکت در جلسات استارت آپ‌ها و کارآفرینان به موارد مبهمی رسیدیم که باعث شد این مستند ساخته شود.
سید مهدی کرباسی با اشاره به مواردی که آمریکا قصد دارد با کمک آن‌ها در ایران تغییر ایجاد کند، اظهار داشت: سه مورد زنان، جوانان و کارآفرینان از جمله مواردی هستند که آمریکا در نظر دارد تغییراتی در ایران ایجاد کند لذا دشمن در فضای کارآفرینان ایرانی آگاهانه یا ناخودآگاه عده‌ای را مورد هدف قرار داده است.
وی با اشاره به ایده اصلی این مستند تصریح کرد: در جلساتی که گرفته شد، تیم سازنده مستند به این نتیجه رسید که مستند را با ایده تلگرامی جلو ببرد؛ پس کانال تلگرامی شب‌نامه ایجاد شد که به طرز عجیبی چند روز قبل و بعد از اکران این مستند، کانال هک و حذف شد.
کرباسی 40 درصد فیلم‌نامه را در ساخت این مستند سهیم دانست و افزود: شخصی به نام حیدر که از مهره‌های اطلاعاتی ایران بود در ساخت این مستند با تیم سازنده همکاری کرد و با شیوه‌ای که در مستند نشان داده می‌شود، وارد این همکاری نشده است.
وی با بیان اینکه هنوز دشمنی دشمن در کشور واضح نیست، تصریح کرد: تأثیر این مستند مردم را منفعل نمی‌کند بلکه باعث می‌شود آن‌ها نسبت به اتفاقات اطراف حساس شوند و ارتباط راحت‌تری با نهادهای اطلاعاتی بگیرند.
کرباسی با بیان اینکه افشاگری‌های صورت گرفته در این مستند اطلاعات سوخته نبود، گفت: در واقع باید به این نکته اشاره کنیم که فعالیت سایت toiran.com توسط این مستند به اطلاع نهادهای اطلاعاتی رسید.
وی اهداف دشمن در فضای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان ایرانی را فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: برای مثال در قسمت دیجی‌استایل سایت دیجی کالا، برای تبلیغ یک عطر زنانه مطلبی منتشر شده که "شما به‌عنوان یک زن ایرانی با این عطر می‌توانید اغواگر و تأثیرگذار باشید." همچنین این سایت روی برندباز بودن افراد تمرکز کرده، درصورتی‌که مقام معظم رهبری بارها در این مورد تذکر و هشدار داده‌اند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.