گیلان؛

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران

رییس کنگره معماری و شهرسازی استان گیلان از تمدید مهلت ارسال مقاله برای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران به میزبانی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ رضا علیزاده با اشاره به میزبانی استان برای برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کشور در دی ماه سال جاری خبر داد و افزود: کنگره یادشده در شهرهای رشت، لاهیجان و ماسوله برگزار می شود و تلاش می شود تمامی نهادهای پژوهشی و آموزشی و دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع کنگره، مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: استانداری ، اداره کل میرث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه گیلان ، راه و شهرسازی و ... در برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی همکاری دارند.

علیزاده بیان کرد: حوزه فرهنگی- طبیعی ،شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی ، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی ،میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی ، میراث فرهنگی ناملموس و راههای فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای کنگره یادشده است.

وی اضافه کرد: زمان ارسال مقاله تا پایان آذر ماه تمدید شده و اعضای هیات علمی کنگره از میان استادان و پژوهشگران برجسته حوزه معماری و شهرسازی کشور برگزیده شده اند ؛ انتظار می رود مقالات ارزشمندی برای ارائه در کنگره ارسال شود.

این مسئول ضمن دعوت از عموم پژوهشگران و دانشجویان برای ارائه مقالات تخصصی، ابراز امیدواری نمود تا کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان به اقدامی موثر در تاریخ پژوهشی معماری و شهرسازی کشور بیانجامد.

علیزاده بر حفاظت از میراث فرهنگی و همچنین فرهنگسازی آن از دوران دانش آموزی، بر تلاش برای حفاظت از ارزش های کالبدی، معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران پیشتر قرار بود در آذر ماه 95 برگزار شود، به تاریخ30 دی ماه سالجاری موکول شده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.