سلطانی‌فر در همایش ملی سبک زندگی:

مهمترین سیاست‌ وزارت ورزش برای جوانان حمایت از تأسیس سازمان‌های غیردولتی است


وزیر ورزش و جوانان گفت: حمایت از تأسیس سازمان‌های غیردولتی و نهادهای مرتبط با جوانان یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان بوده است.


حمایت از تأسیس سازمان‌های غیردولتی مرتبط با جوانان مهمترین سیاست‌های وزارت ورزش استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با حضور در همایش ملی سبک زندگی که صبح امروز در هتل لاله تهران برگزار شد، گفت: ضرورت توجه به سبک زندگی همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و ایشان در جایی فرمودند که پرداختن به سبک زندگی یک مسئله مهم و اساسی است و رستگاری انسان به سبک زندگی او وابسته است.
 
وی افزود: سبک زندگی یک جامعه هویت فرهنگی آن جامعه را نشان می‌دهد‌.
 
وزیر ورزش تاکید کرد: در حال حاضر شیوه زندگی کم تحرک، ایستا و مصرف گرا و عادت به آن چالش هایی را در جامعه ایجاد کرده است و در این میان نقش تربیتی خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است‌.
 
سلطانی‌فر ادامه داد: متاسفانه باید به این نکته اشاره کنم که در دنیای امروز بسیاری از خانواده‌های ایرانی با بهرگیری از موج فزآینده فناوری‌ها دچار کم تحرکی شد و سهم ورزش در خانواده کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه مد و مدگرایی در جامعه افزایش یافته است، بیان داشت: متاسفانه مصرف‌گرایی جای خود را به ساده زیستی داده است.  
 
سلطانی‌فر تصریح کرد: نگاهی به برخی از امارها در زمینه مصرف گرایی واقعا نگران کننده است. در ایران مصرف نان و فرآوردهای انرژی بسیار بالاتر از مصرف جهانی است.
 
وزیر ورزش ادامه داد: همچنین مصرف آب کشور ۷۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از الگوهای جهانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف برق در ایران نزدیک به 2 برابر مصرف جهانی است بیان داشت: این در حالیست که مصرف دارو و لوازم آرایش نیز آمارهای نگران کننده‌ای در کشور دارد.

سلطانی‌فر با بیان اینکه پرداختن به موضوع سبک زندگی در جامعه عزمی هماهنگ را طلب می‌کند گفت: ما نباید این عزم و اراده را تنها از یک دستگاه طلب کنیم چرا که تمامی نهادها باید در این زمینه فعال باشند، نهادهایی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

سلطانی‌فر تأکید کرد: البته وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهاد مسئول در امر ورزش و جوانان در خلال سالهای گذشته اقداماتی را انجام داده که در آینده آن برنامه‌ها را ادامه خواهد داد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در این دولت میانگین سهم ورزش نسبت به گذشته به میزان 50 درصد افزایش یافته است که البته این افزایش هنوز با استانداردها فاصله دارد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه پرداختن به موضوعات جوانان در کشور تصریح کرد: کم توجهی به نیازهای واقعی جوانان در بخش‌های مختلف بوده است و البته ما باید بپذیریم که کمتر از ظرفیت‌های جوانان در حل مشکلات آنان استفاده کرده‌ایم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه اگر جوانان را یک چالش تلقی کنیم به نتایج مطلوب نمی‌رسیم گفت: ضروریست بیش از هر اقدام برای جوانان از مشارکت خود جوانان برای چالش‌هایشان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حمایت از تأسیس سازمان‌های غیردولتی و نهادهای مرتبط با جوانان یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان بوده است گفت: امروز بالغ بر 1500 سازمان مردم نهاد در کل کشور تشکیل و مشغول به فعالیت هستند که با توجه به برنامه‌های انجام شده ما بنا داریم این تعداد را در آینده به 2000 الی 2500 عدد برسانیم.

سلطانی‌فر در پایان گفت: همچنین در حال حاضر در 12 استان کشور 12 خانه جوانان تشکیل شده که این مسئله هم در سالهای آتی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار