همدان؛

وجه مشترکی بین واقف و ایثارگر وجود دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: یک وجه مشترک بین وقف و ایثارگری وجود دارد و اوجش در این است، انسان در راه خدا از گرانبهاترین دارایی خود که همانا جانش است میگذرد.

وجه مشترکی بین واقف و ایثارگر وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر عارف با بیان اینکه وقف یکی از ارزش ها در مذهب ما است و عملی خیرخواهانه و ارزشمند است که از سوی مومنین انجام میشود افزود: وقف عملی باقیات و صالحات است که همانند چشمه همیشه جاری است.

وی ادامه داد: صدقه جاریه بدین معنی است که فرد واقف بعد از فوت و و کوچ کردن به منزلگه اصلی که همانا ملکوت اعلاء است این عمل خیر همانند چشمه ای جوشان برایش اجر و ثواب میفرستد.

عارف با تاکید بر اینکه وقتی انسان میمیرد و دستش از دنیا کوتاه می شود با وقف می تواند آثار خیر و برکاتی برای خودش جاری سازد گفت: یک وجه مشترک بین وقف و ایثارگری وجود دارد بدینگونه که ایثارگری مراحلی دارد و اوجش در این است، انسان در راه خدا از گرانبهاترین دارایی خود که همانا جانش است میگذرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: وقف نوعی از ایثارگری است و فرد واقف مال خودش را برای کمک به محرومان و عدالت اجتماعی وقف میکند.

وی با اشاره به آثار و تبعات وقف در راه توسعه ی اجتماعی و حمایت از نیازمندان افزود: کسی که از مالش را در راه خدا میگذرد نوعی ایثارگری کرده است همانند کسی که از جانش که گرانبهاترین سرمایه است و از این سرمایه در راه خدا میگذرد.

عارف تصریح کرد: چه کسی که از مالش و چه کسی از جانش در راه خدا میگذرد این دو همیشه زنده هستند و نامشان جاودان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید و ایثارگری که جانش را در راه خدا نثار کرده هم در دنیا و هم در نزد خدا زنده و جاودان است ادامه داد: آثار این ایثارگری، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است که نزد خدا مهجور میماند و کسی که از مالش در راه خدا میگذرد کاری بسیار ارزشمند است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: این فرهنگ دینی لازم دارد تا در جامعه ترویج پیدا کند و وقف راه بسیار خوبی برای عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی در جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/ غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار