کودکان زیر ۴ سال در خطر ابتلا به ایدز

معاون دفتر نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران گفت: بیشترین میزان خطر مرگ و میر به دلیل ابتلا به HIV ، در کودکان مشاهده میشود.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  کریسیتن وایگاند تصریح کرد: تشخیص و درمان در این کودکان یا خیلی دیر صورت می گیرد یا بیماری شان هرگز تشخیص داده نمی شود. در صورت عدم درمان به موقع نیمی از کودکانی که با HIV زندگی می کنند، تا دو سالگی جان خود را از دست می دهند.
 
 کریسیتن وایگاند با اشاره به این که پیشرفت های چشمگیری در خصوص جلوگیری از انتقال ویروس HIV از  مادر به فرزند در جهان انجام شده است، افزود: بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵، از ۱/۶ میلیون مورد انتقال مادر به فرزند جلوگیری شد.
 
وی تصریح کرد: تا پایان سال ۲۰۱۵، در جهان حدود دو میلیون نوجوان در گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال با HIV زندگی می کردند. این یعنی این که از سال ۲۰۰۵، ما با یک افزایش ۲۸ درصدی ابتلای نوجوانان به بیماری ایدز روبرو هستیم. تاکید می کنم هر دو دقیقه، یک نوجوان ۱۵ تا ۱۹ ساله در جهان  به ویروس ایدز مبتلا می شود.
 
معاون دفتر نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران گفت: بیش از یک دهه است که دفتر یونیسف از تلاش های وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری از ایدز در میان کودکان و نوجوانان پشتیبانی می کند و هم اکنون آماده است تا در چارچوب برنامه جدید مشترک کشوری برای سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ همکاری هایش را با این وزارتخانه در حوزه HIV ادامه دهد.
 
وی تاکید کرد: یونیسف حمایت های خود را از برنامه وزارت بهداشت برای پیشگیری از انتقال HIV از مادر به فرزند ادامه خواهد داد. موضوعی که در راستای سند تحول سلامت و اولویتی در برنامه ملی راهبردی ایران است.
 
وایگاند یادآور شد: در سال ۲۰۱۶، وزارت بهداشت و یونیسف با همکاری یکدیگر، مرکز «آل- این» را با عنوان باشگاه های سلامت و مشاوره نوجوانان و جوانان بر اساس طرح جهانی «آل- این» برای پاسخگویی به نوجوانان در زمینه مسائل مرتبط با HIV در ایران افتتاح کردند.
 
معاون دفتر نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در ایران، با بیان این که هم اکنون پنج باشگاه سلامت و مشاوره نوجوانان و جوانان در تهران، شیراز، اهواز و کرمانشاه فعال است، عنوان کرد: این باشگاه ها هر روز پذیرای نوجوانان و جوانانی هستند که به این مراکز مراجعه و در آن ها خدمات مشاوره ای در خصوص رفتارهای پر خطر دریافت می کنند. 

منبع: سلامت آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.