وزیر امور خارجه کشورمان وارد پکن شد

محمد جواد ظریف در صدر هیئتی سیاسی و اقتصادی وارد پایتخت چین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد ظریف در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی در دومین گام سفر به سه کشور هند، چین و ژاپن وارد فرودگاه پکن پایتخت چین شد و مورد استقبال مقامات چینی و نیز سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

دیدار و مذاکرات سیاسی اقتصادی با مقامات عالی رتبه چین و مرور روابط و مناسبات دوجانبه، از اهداف سفر به این کشور اعلام شده است.

دیدار و گفتگو با وزیر امور خارجه چین در خصوص روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه و شرکت در نشست خبری بعد از این دیدار، از برنامه های آقای ظریف در روز نخست سفر به چین خواهد بود.

دیدار با معاون نخست وزیر چین، ملاقات با رئیس دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه پکن و سخنرانی در این دانشکده و همچنین نشست با نخبگان و نیز شرکت در نشست مشترک سرمایه گذاری ایران و چین، برنامه های وزیر امور خارجه کشورمان در روز دوم سفر به چین است.

مدیران عامل شرکت های بازرگانی، 15 شرکت دانش بنیان و مدیران و کارشناسان از 8 بانک تجاری و برخی مدیران صنایع، رئیس دیپلماسی کشورمان را همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان سه شنبه شب به وقت محلی، پکن را به مقصد توکیو ترک خواهد کرد.
ظریف و هیات همراه در سومین مرحله از سفر به شرق آسیا به توکیو می روند.

مناسبات اقتصادی تجاری ایران و ژاپن متاثر از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در سال های گذشته روندی کاهشی داشته و رایزنی های اقتصادی مقامات دو کشور در این سفر در احیا و گسترش روابط دو طرف اهمیت بسزایی دارد.

مقامات ژاپن در ماه های گذشته تمایل بسیاری به افزایش روابط تجاری با ایران، سرمایه گذاری و تامین مالی طرح های عمرانی و صنعتی در ایران نشان داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار