یزد؛

تدوین سند بهبود کیفیت نان در یزد

حدود 70 درصد نمک روزانه ی مردم یزد از طریق مصرف نان تامین می شود که به این منظور سند بهبود کیفیت نان تدوین و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون دبیرخانه کارگروه سلامت استان گفت: سند بهبود کیفیت نان استان برای بازه ی زمانی 5 ساله( 1400-1395) و با هدف کاهش 30 درصدی مصرف نمک تدوین شده است.

وحید جعفری افزود: طبق این سند تمامی مراحل تولید نان از زمان انتخاب بذر گندم، کاشت، کیفیت آرد، حمل آرد، انبارداری، سیلوهای مجهز و سربسته تا مرحله ی پخت نان، تحت نظارت و پایش کمیته های اجرایی سند شامل کمیته ی کشاورزی، صنعت و معدن و مرکز بهداشت استان یزد است.

وی گفت: از آنجایی که 60 درصد نانوایی های یزد، نانوایی های تنوری هستند که در صورت عدم کیفیت آرد مصرفی و به منظور جلوگیری از چسبیدن نان به دیواره ی تنور، نانواها از نمک اضافی استفاده می کنند که این امر از مهمترین دلایل استفاده از نان مصرفی پرنمک در یزد است.

لازم به ذکر است: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت میزان نمک روزانه و مورد نیاز هر فرد 5 گرم است این در حالی است که این رقم در کشور ما و استان یزد برای هر نفر بین 10 تا 12 گرم است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار