حوادث ترومایی سالانه 12 هزار میلیارد خسارت به کشور وارد می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به مرگ سالیانه 5 میلیون نفر درجهان در اثر تروما ، از خسارت 12 هزار میلیاردی تروما در کشورمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله در دومین کنگره ملی تروما با اشاره به آمار تکان دهنده خسارتهای ناشی از تروما، گفت: طبق آمارهای مندرج از سوی بیمه، متاسفانه حوادث ترومایی سالیانه 12 هزار میلیارد خسارت جانی و مالی به کشور وارد میکند، وضعیتی که در آن حواث و سوانح ترافیکی مهمترین علت بروز تروما به شمار میرود.
 
وی با اشاره به آمار های جهانی درخصوص علت بروز تروما تاکید کرد: حوادث رانندگی 50 درصد از علت ایجاد تروما را در کل جهان تشکیل می دهد ، آماری که تا سال 2020 به 60 درصد می رسد و از سوی دیگر طبق آمار های جهانی ، تروما به عنوان چهارمین علت مرگ و میر در جهان  هر ساله جان 5 میلیون نفر را در دنیا می گیرد.  
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، افزود: علاوه بر آمارهای گفته شده ، هر سال 50 هزار نفر در اثر تروما مجروح و معلول میشوند در حالی که متاسفانه در کشور های درحال توسعه و از جمله ایران بیشترین تمرکز ها به جای پیشگیری به بخش درمان اختصاص یافته در حالی که می توان با طراحی و اجرای سیستمی ویژه به راحتی مانع از بروز حوادث ترومایی شد، شرایطی که میتواند از هدر رفت سرمای های عظیم جانی و مالی در کشور جلوگیری کند.
 
جلالی اظهار داشت : متاسفانه آمار مرگ ناشی از تروما در کشورمان و سایر کشور های درحال توسعه روند افزایشی به خود گرفته  و تیر های آن جوانان کشور را نشانه رفته ، زیرا میانگین سنی بیشترین قربانیان تروما کمتر از 40 سال هستند و در واقع این حوادث در دهه های نخست زندگی بیشترین تلفات را بر جای میگذارد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار