اصفهان؛

المپیاد علمی مبلغان آشنا به زبان های خارجی در اصفهان برگزار می شود

دومین المپیاد علمی مبلغان آشنا به زبان های خارجی ویژه طلاب آقا و خانم حوزه های علمیه سراسر کشور در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر اجرایی این المپیاد در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را رتبه بندی و اعتبار بخشی مبلغان داخلیِ آشنا به زبان های خارجی اعلام کرد و افزود: تقویت بنیه علمی و زبان خارجی، شناسایی روحانیون آشنا و مسلط به زبان های خارجی و ایجاد بانک اطلاعاتی برای این افراد از دیگر اهداف این المپیاد است.
حجت الاسلام علی اکبر صافی اصفهانی ادامه داد: این المپیاد در دو بخش زبان انگلیسی و عربی برگزار می شود و علاقه مندان به شرکت در آن می توانند از 11 تا 27 آذر با مراجعه به سایت اینترنتی مرسلات به نشانی www.morsalat.ir ثبت نام کنند.
وی سوم دی امسال را زمان برگزاری آزمون اینترنتی این المپیاد در بخش های ترجمه لغت، دستور زبان و درک مطلب اعلام کرد و افزود: آزمون کتبی این المپیاد هشتم بهمن در بخش های شنیداری، انشا و ترجمه در شهرهای اصفهان و قم برگزار می شود.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: مصاحبه علمی این المپیاد نیز پنجم اسفند در بخش های شفاهی، گفتاری، مباحث علمی و حوزوی در اصفهان برگزار می شود و افرادی که 70 درصد امتیازهای نهایی را کسب کنند، به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند شد.
دبیر اجرایی این المپیاد اظهارکرد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، دانشگاه باقر العلوم(ع)، معاونت بین ‌الملل حوزه، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برگزاری این المپیاد همکاری دارند.
وی درباره تفاوت این دوره با نخستین دوره المپیاد نیز خاطرنشان کرد: نخستین دوره المپیاد علمی مبلغان آشنا به زبان های خارجی در سال 89 در سطح استانی برگزار شد و پنج زبان خارجی را در برمی گرفت اما دومین دوره المپیاد در سطح ملی و در رشته های زبان انگلیسی و عربی برگزار می شود.
به گفته معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مرکز آموزش زبان‌ های خارجی این دفتر، شش زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، چینی و آلمانی به طلاب مُبلغ، آموزش داده می ‌شود.
حجت الاسلام صافی اصفهانی، شُمار دانش آموختگان مرکز زبان های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را 203 نفر اعلام کرد.
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان همچنین یادآور شد: هفت دوره مرتبط با زبان های خارجی برای برادران در مرکز آموزشی علامه مجلسی و 12 دوره برای خواهران در مدرسه مجتهده امین برگزار می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار