نماینده ترامپ: قصد سرمایه‌گذاری در تایوان را نداریم

با این‌که گمانه‌زنی‌ها درباره منافع اقتصادی شرکت ترامپ در تایوان بالا گرفته است، یکی از نمایندگان ترامپ گفت وی قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌‎سایت "هیل"؛ یکی از نمایندگان شرکت دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – گفت علی‌رغم گفتگوی تلفنی وی با رئیس جمهور تایوان در چند روز گذشته، وی قصد سرمایه‌‎گذاری در این کشور آسیایی را ندارد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، نماینده سازمان ترامپ در بیانیه‌ای گفت: "از جانب این شرکت هیچ بازدیدی از تایوان صورت نگرفته است و درباره توسعه سازمان ترامپ در این کشور نیز هیچ مذاکره‌ای انجام نشده است."

تماس تلفنی دونالد ترامپ و رئیس جمهور تایوان در روز جمعه، یکی از پروتکل‌های آمریکایی را پس از چند دهه نقض کرد و موجب ایجاد تنش در روابط آمریکا و چین شد. این نخستین تماس تلفنی بین یک رئیس جمهور و یا رئیس جمهور منتخب آمریکا، و یک رئیس جمهور تایوان از سال 1979 بوده است.

پس از آن، ترامپ در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت رئیس جمهور تایوان این تماس را برقرار کرده است و قصد وی از این تماس، تبریک به وی بوده است. این در حالی است که روزنامه "تایپه تایمز" اعلام کرده است تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ مسئول برقراری این تماس بوده است.

این تماس تلفنی در حالی برقرار شد که گمانه‌زنی‌ها درباره منافع ترامپ در تایوان افزایش یافته است. روزنامه چینی "شانگ‌هاییست" در ماه نوامبر (30 روز منتهی به 10 آذر) گزارش داد ترامپ در نظر دارد چند پروژه ساختمانی را در تایوان به اجرا برساند که شامل احداث چند هتل لوکس و استراحت‌گاه است.

ترامپ در چندین پیام در صفحه کاربری توییتر خود اعلام کرده است قصد دارد امور مربوط به شرکتش را به کلی کنار بگذارد و بر مسائل ریاست جمهوری آمریکا متمرکز شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار