قزوین؛

برگزاری مراسم گرامیداشت بانومرضیه حدیدچی دباغ

مراسم یاد بود بانوی مومنه ، مبارز و یار صدیق امام راحل و رهبری ، مرضیه حدیدچی دباغ در قزوین برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ خانم ندوی ابیانه استاد دانشگاه بوعلی سینا  و دوست و هم دوره مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ  در این مراسم که در سالن مسجد محمد رسو الله قزوین برگزار شد گفت :مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ  به فرمایش مقام معظم رهبری بانویی مبارز ، انقلابی خستگی ناپذیر ، مادر انقلاب و زنی از تبار الوند بود.

این استاد دانشگاه ، فرماندهی سپاه همدان، مسئولیت زندان های زنان تهران ، فرماندهی بسیج خواهران ، سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی ، تدریس در دانشگاه علم و صنعت ایران و مدرسه عالی شهید مطهری ، یکی از سه سفیر حضرت امام (ره ) برای ابلاغ نامه تاریخی به رئیس جمهور شوروی  و قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران را از مسئولیت های مهم  مرحوم بانو دباغ بیان کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم در این مراسم با اشاره به کارنامه درخشان مرحوم دباغ گفت : ما باید از این بانو به عنوان الگو و اسوه برای زنانمان استفاده کنیم .

بیدخام افزود : زنان باید با مطالعه زندگینامه و خاطرات مرضیه حدیدچی دباغ با وی آشنا شوند و در زندگی خود از آن الگو گیرند.

مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ ، بانوی شجاع و فداکار در دوران طاغوت در شمار مبارزان مومنی بود که زندان و شکنجه های شدید نتوانست او را از این راه دشوار منصرف کند و در دوران جمهوری اسلامی نیز در مسئولیت های زیادی انجام وظیفه کرد .

 مرضیه حدیدچی 21 آبان 1318در  همدان متولد شد  و در 27 آبان 1395 در تهران دار فانی را وداع گفت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار