وزیر دفاع انگلیس: تنها ناتو می‌تواند در برابر تهدید روسیه ایستادگی کند

"مایکل فالون" در سفر اخیر خود به آمریکا از اهمیت وجود ناتو و نقش این سازمان در مسئله ایستادگی در برابر روسیه سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس، در اولین سفر خود به آمریکا، به دولت آینده این کشور گفت روسیه تهدیدی محسوب می شود که تنها ناتو توان ایستادگی در برابر آن را دارد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در روند انتخابات بارها از نیاز به افزایش گفت و گوها با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، صحبت کرد و چندین بار اصول ابتدایی ناتو، از جمله قانون حمله به یک کشور عضو ناتو به معنای حمله به کل ناتو است، را زیر سوال برد.

چنین اظهاراتی باعث شده تا کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در وضع هشدار قرار گیرند، به خصوص کشورهای منطقه بالتیک که در همسایگی روسیه قرار دارند.

فالون، که در گردهمایی عظیم دفاعی در کالیفرنیا در کنار افراد ارشد سازمان دفاعی آمریکا در حال سخنرانی بود، از عقد قرارداد 100 میلیون یورویی با یک شرکت پهپادسازی در کالیفرنیا صحبت کرد. وی اظهار کرد انگلیس در نظر دارد تا سال 2020، ناوگان 10 فروندی پهپادهای خود را با 20 فروند پهپاد مدل جدیدتر جایگزین کند. قرارداد جدید در نظر دارد تا توان تصویربرداری پهپادها را بهبود بخشد و قابلیت ارتباط آن ها را نیز تقویت کند، از دست رفتن ارتباط با پهپادها دلیل از بین رفتن چندین فروند از این وسیله بوده است. 

وی در ادامه خطاب به دولت ترامپ اظهار کرد تا سیاست های انزواگرایانه را پیش نگیرند، برنامه ای که ترامپ در روند کمپین خود به شدت بر آن تاکید کرده است.

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که ناتو نباید به میزان کنونی به آمریکا وابسته باشد تا نیازهای مالی اش را تامین کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار