یک شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کودک درونم مرا به سمت ادبیات کودک کشاند

یک شاعر کودک می‌گوید: کودک درونم بیش از حد فعال است و شاید به همین خاطر ادبیات کودک را انتخاب کردم.

طیبه شامانی شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت و جایگاه ادبیات کودک اظهار داشت: ما باید ادبیات مستقلی برای کودکانمان داشته باشیم که باعث رشد و شکوفایی استعدادها، خلاقیت و کنجکاوی در آنها شود. ادبیاتی که بتواند به شکل غیر مستقیم و هنرمندانه مفاهیم تربیتی را به آنها منتقل کند.
 
وی در رابطه با علت انتخاب حوزه کودک تصریح کرد: من عاشق بچه‌ها و دنیای پاک آنها هستم و شاید هم به خاطر فعال بودن بیش از حد کودک درونم، به سمت ادبیات کودک رفتم. مثل بچه ها ذوق می کنم که شاعر لحظه های کودکانه آنها هستم.
 
این شاعر در بخش دیگری از این گفتگو پیرامون خصوصیات بهترین کتاب برای کودکان تصریح کرد: باید در کتاب‌هایمان دست از موعظه و پیام‌های مستقیم برداریم و در عوض حرفهایمان را هنرمندانه، شاعرانه و کودکانه بگوییم. به طوری که کودکان با خواندنشان ذوق کرده، لذت برده و در ناخودآگاهشان ثبت شود. آن وقت است که خودشان انتخابگرهای آگاهی خواهند شد.
 
شامانی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب‌های «دم گربه ها را بکش» و «قچ قچ» (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، «فسقلی» و «دو دوست» (انتشارات امیر کبیر) و «مسافر سپیده دم» (نشر صریر) از جمله آثار نگاشته شده من در حوزه کودک است.
 
شایان ذکر است؛ از این شاعر کتاب «دم گربه ها را بکش» برنده جایزه قلم زرین و «مسافر سپیده دم» نامزد کتاب سال دفاع مقدس شده است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار